Myndigheterna måste ta knallarna på allvar

Kontakta namninsamlingens skapare

Diskussionsämnet har skapats automatiskt av petition Myndigheterna måste ta knallarna på allvar.


Gäst

#1

2014-06-06 19:49

Lagen ger även problem till arrangörerna som måste tillhandahålla el till alla knallar.

Gäst

#2

2014-06-07 09:27

Det är inte enbart elsäkerhet utan även att vi inom eu bör ha lika regler eftersom det är fritt fram att åka till ett annat eu land och sälja sina varor och då skall lika regler gälla alla.
Peå/Spinn Sport

#3 Kassaregister

2014-06-09 07:11

Efter kontroll med Länsförsäkringar, som kontrollerat med sin juridiska avdelning, så gäller
inte försäkringen längre då ip-4 klassning saknas på kassaregistret. Du är alltså personligen totalt ansvarig för alla de kostnader som uppstår, inklusive skadestånd, böter, osv. Det kan vi aldrig klara av.

Gäst

#4

2014-06-09 22:02

Sjukt

Gäst

#5

2014-06-10 19:38

Inkompetenta skatteverket,besluta utan vett det är dom mästare på !!

Gäst

#6

2014-06-11 20:15

Risken att våra knallar, och därmed våra marknader, försvinner är överhängande. Självklart ska knalletraditionen leva kvar!!!!
Oraklet

#7 Gäst

2014-06-12 07:11

Så knalletraditionen kan inte fortleva utan svarta inkomster?
anniron

#8 Re: Gäst

2014-06-12 07:57

#7: Oraklet - Gäst

Ganska dum kommentar, anser jag, då skattefusket, enligt en undersökning för några år sedan, är större i den fasta handeln!

Naturligtvis ska det inte fuskas, men om Oraklet har läst petitionen så har detta med tillgången på el, certifierade kassaregister som tål väder och vind, mm, mm att göra.

Stig Wiklund

#9 Re: Gäst

2014-06-12 09:32

#7: Oraklet - Gäst

Den som vill fuska kan göra det ändå. Stiftar man en ny lag så ska den naturligtvis följas. Men förutsättningen är att man inte måste bryta mot någon annan regel för att följa den nya lagen. Och glöm inte att lagens tillkomst för den ambulerande handeln grundar sig på den bofasta handelns lögner och kassregisterleverantörenas, Skatteverket och regeringens lögnaktiga påståenden att fanns kassaregister för 6000:-. Något som är en ren och skär bluff för att få igenom lagen.


Gäst

#10

2014-06-12 15:26

Myndigheterna måste se vilka problem de skapar med kassaregistren. Först kostar det i runda tal 20-25.000:- för att inskaffa en godkänd kassa apparat. Stora pengar för knallarna. Där var en av anledningarna att jag inte gick vidare med min lilla firma. Myndigheterna sätter käppar i hjulen på oss. Dom måste godkänna portabel kortbetalning, där syns all transaktion. Vad är problemet?
Tänk...

#11 Tänk...

2014-06-14 04:11

"Tänk er att plötsligt tillhöra en minoritet,
tänk er att känna piskan vina över er rygg.
Tänk er att gå upp varje morgon timmar före alla andra, och komma hem lagom till midnatt.
Tänk er att regnet öser ner, att det åskar, haglar, blåser orkan, eller snöar,
tänk er att alltid stå där och vara glad.
Tänk er en lag som försätter er i ett moment 22,
tänk er att ni måste ha en kassaapparat,
tänk er att ni inte får.
Tänk er hur man smygfilmar dig i din vardag,
tänk er att man lurar er till köp för att ni ska begå misstag.
Tänk er att bli bemött som om ni var kriminella,
tänk er känslan när våra anställda börjat tappa modet,
tänk er deras rädsla gentemot oss.
Tänk er att vi vill göra rätt för oss, men tvingas göra fel.
Men tänk er hur makten kan svindla bort hundratals miljarder utan att komma ihåg.
Tänk er att man räknar fel på miljoner i drift och underhåll till vår järnväg,
tänk er alla avgångsvederlag i odugliga chefers plånbok.
Tänk vilken signal det ger.
Tänk om vi kunde dra tillbaka tiden och göra rätt, där det blev fel.
Tänk er att jag är bara en, av alla som börjat tröttna på den Svenska Marknaden...
Tänk er det...."

Johan Zedig

Gäst

#12

2014-06-17 14:28

Myndigheterna måste ta knallarna på allvar

Gäst

#13

2014-06-17 14:55

Jättebra att någon tar tag i detta och försöker driva frågan från folket genom underskrifter!
EN MED HJÄRNA I VERKLIGHETEN

#14

2014-06-27 19:38

Bråvalla festivalen just nu, åsknedslag...tänk tanken alla de kassamaskiner som finns på en marknad som inte är godkända för ute miljö vem ska betala alla dom när dm smäller inga garantier och glöm inte all den RISK man tar när det blir strömförande...HUR FAN TÄNKTE MAN BAKOM SKRVBORDET NÄR LAGEN TILLKOM

Gäst

#15

2014-08-10 19:07

Bra att någon gör något! kassa apparaten ute på marknader fungerar inte för mig. Under några få timmar ska jag sälja till många kunder ( blir kön för lång går kunden iväg väldigt stressigt ) väldigt lätt något går fel exp med kvitto mm då kan bli böter på 10000 kr.

Gäst

#16

2016-06-08 17:27

För att kassalagen för marknader är orimlig. De kassaapparaterna som finns idag, klarar inte att fungera under +15 eller regn.

Gäst

#17

2016-06-08 19:15

För att jag håller med ovansråend om att skatteverket borde slopa kontrollerna och kassaregister för knallarna. Marknadshandeln är en viltig del i samhället och som det är nu tar detta död på tirghandeln. Torget är navet i samhället en viktig del i bybornas liv, en mötesplats och en delaktighet i att mötas och samverka med varandra.