Vi som vill att Plönningegymnasiet ska få finnas kvar
Kontakta namninsamlingens skapare
plönninge
ÄLSKADE PLÖNNINGE!
This comment has been removed by the person who wrote it.
This comment has been removed by the person who wrote it.
Jah skrev under för att hjälpa en kompis.
Jag själv har för dagen en Magister från Universitet, jag kan ta ut en Master med mina 300hp. Jag vet att den andra tjejen också är högutbildad inom sitt område... ytterligare en tjej ifrån vårt kompisgäng är veterinär... Det är en bra skola, med suveräna möjligheter för tjejer och killar som vill lite mer. Låt plönninge vara kvar!
Spenderade de tre bästa åren i mitt liv på Plönninge, och fick en otroligt bra grund att stå på inför framtiden. Tog studenten -09, och tänker ofta tillbaka på vilken härlig tid det var, och hur glad jag är som valde att gå på ett gymnasium som höll studiemotivationen uppe, som lyssnade på eleverna och som verkligen utvecklade mig som person.
Har efter studenten dels jobbat med hästar, men har idag även två år på högskola och två år på universitetet bakom mig.
1 årett
Vi hoppas och ber att det inte händer
Re:
#6: Kristina Julin, utredare SLU -
Precis (!) Ett tungt och viktig argument!!
Dessutom har det varit en lång och jobbig lågkonjunktur för många branscher men nu har det vänt! Elevantalet kommer öka igen.
Det är dessutom inte gratis att avveckla en så stor verksamhet som denna skolan är (!) Spara dom pengarna det kommer kosta att avveckla och sitt still i båten för det kommer vända (!)
Att plönninge skulle behöva läggas ner är både väldigt sorgligt och otroligt idiotiskt i ett Sverige som är så stort inom hästsport, och Halland med närliggande landskap som är så hästtätt!
Jag själv jobbar professionellt med hästar och vet att det behövs duktiga, flitiga, kunniga killar och tjejer i hästbranschen runt om i Sverige och utomlands, så varför lägga ner en av de bästa hästutbildningarna i Sverige??
Region Hallad; tänk om, tänk rätt!!
| This discussion has been closed. |