Uppehållstillstånd för Steve!!

Kontakta namninsamlingens skapare

Diskussionsämnet har skapats automatiskt av petition Uppehållstillstånd för Steve!!.


Gäst

#1

2014-03-29 16:09

Jag känner Linn och hennes föräldrar sedan 35 år tillbaka och hoppas innerligt att ärendet skyndas på hos Migrationsverket. Linn och Steve är ett seriöst och ambitiöst ungt par som vill skapa en gemensam framtid och som snart väntar sitt första barn. De har dessutom ett starkt socialt nätverk både bland släkt och vänner.
Vi måste mycket snart få ha dem hemma i trygghet i Sverige igen!!!

Gäst

#2

2014-03-29 20:33

Ge Steve uppehållstillstånd NU!!!
J

#3 Önskar....

2014-03-30 00:14

Önskar det vore enda fallet som det sker såhär på, jag är i nästan samma situation med min fru, dock är jag glad hon bor i Peru, men vi blir också nekade på dom mest fantasifulla orsaker. Och vi vet inte vart vi skall vända oss för stöd, just nu jobbar jag och betalar dubbla hyror och dubbla mat etc bara för att min fru skall kunna klara sig där nere.

Gäst

#4

2014-03-30 07:15

Självklart är det helt fel att försöka bryta upp familjer och skicka tillbaka dem till en farlig situation.

Gäst

#5

2014-03-30 08:42

Klart att vi alla måste skriva på!!!!

Gäst

#6

2014-03-30 09:02

Låt Linn och Steve få komma hem!

Gäst

#7

2014-03-30 12:39

Jag har ingen aning om det här gör någon skillnad, men det vore oanständigt av mig att inte skriva under, när jag har möjligheten och informationen. De kuggar i maskineriet som genom sina handlingar upprätthåller det här beslutet borde skämmas.

Gäst

#8

2014-03-30 13:34

Viktigt att stevel får uppehållstillstånd omgående!

Gäst

#9

2014-03-30 13:45

Sverige måste ha en vettig grund för uppehållstillstånd! Denna historia belyser att vi har spårat ur i Sverige. BÄTTRING TACK! Det är människor det gäller!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Gäst

#10 Tillsammans ska vara en rättighet

2014-03-30 16:37

Ni är så fantastiska allihopa som visar ert stöd!! Vi är så glada för det! Jag blir dock sorgsen när jag tänker på att det är då många som är i denna situation, som du i en av kommentarerna. Det gör ont i mitt hjärta. Ingen ska behöva kämpa för att få vara tillsammans, att få vara tillsammans ska vara en rättighet! När vi kommit hem finns det tusentals till som sitter i denna situation, och ännu fler i värre situationer, personer som saknar pass exempelvis har inget annat val än att gömma sig i Sverige eller ta sig olagligt till något annat land. Lagarna kring migration i Sverige (och även andra länder) tvingar folk till såklallade "illegala" handlingar - istället för att skapa möjligheter och tillgodose rättigheter. Det är så jävla fel, och kampen är inte över med oss! /Linn
Känner med er och önskar att allt ordnar sig så snart som möjligt för er också!!! Kram!

#11 Re: Önskar....

2014-03-30 16:59


Gäst

#12

2014-03-30 20:26

Önskar av hela mitt hjärta att ni båda får komma hem snart <3 Tänker på er båda -snart 3 varje dag STYRKEKRAMAR

Gäst

#13

2014-03-30 22:49

Linn och Steve är två fantastiska människor, och jag önskar dem kun det bäste.

Gäst

#14

2014-03-31 09:10

Som berör person i ungefär samma situation som Steve och hans nya familj, kan jag säga eller mer sagt fråga mig vad håller Migrationsverket på med? Migrationsverket drar på tiden både på handlingstider och väntan på besked medvetna att detta påverkar familjer psykiskt och till och med jobbar för att splittra familjer och sina barn!!!!

Gäst

#15

2014-03-31 09:33

Vad är det för omänskliga reglementen som styr Migrationsverket idag? Får man inte längre leva med den man vill, gifta sig med den man vill i Sverige???Låt Linn och Steve få sin underskrift så dom kan komma hem och föda sitt barn NU!!!! Ninni Winkler
Anne

#16

2014-03-31 10:49

Helt klart att han ska få bo här med sin svenska fru å kommande barn! Hoppas dom snart är tillbaka!