Förbjud handlare att sälja fyrverkerier och smällare INNAN nyår!

GA

#1 Varför..

2013-12-27 14:17

..är det så förbannat viktigt för våra handlare och andra berörda att börja sälja smällare och fyrverkerier långt innan det egentligen är dags att fyra av dem? (= nyårsaftonen)
Är det handlarna själva eller tillverkarna/ombuden som bestämmer i det fallet?
Vad skulle dom förlora på i intäkter att helt sluta sälja detta innan nyåret? (handlarna, de stora rikskända, inte fan skulle dom förlora ett enda öre på att sluta sälja skiten före nyåret, efterfrågan kommer med största sannolikhet att vara precis lika stor "dagen före den stora dagen"..om inte än större!

Hur många OFFER för smällare och raketer kommer vi att få se och läsa om i år? Detta långt innan nyårsaftonen..

Är verkligen folk medvetna om hur många hundar och katter som tvingas sövas ned och kanske få lugnande medel dessa dagar då detta smällande och skjutande pågår som mest?
Om alla vore införstådda med att man bara kommer att sälja smällare och raketer dagen för nyårsaftonen(!) så kunde många hund&kattägare förbereda sig bättre för detta, då har man ändå ett riktmärke att rätta sig efter!


Gäst

#2

2013-12-28 09:25

Gör detta NU. DE ÄR FARLIGA. DJUR OCH MÄNNISKOR ÄR LIVRÄDDA.
patrioten

#3 sluta lägg er i allt

2014-12-31 23:32

jag som är allergiker skulle vilja ha ett förbud mot att djur vistas på allmänna platser,hästar som rör sig i områden där jag bor stinker och skiter,hundar och dess ägare möter man på stan,hundar sätts fast i cykelramper precis utanför dörren till butiker och hugger och hoppar efter folk så ingen törs gå in,hundskit överallt då alla hundägare helt respektlöst inte tar reda på sin hunds avföring.

 

nä det är tillräckligt med förbud nu,jag accepterar att jag tyvärr är allergiker och att många människor vill ha djur,skjuta smällare,köra bil ist för att åka kollektivt,ha varmare inne än vad man behöver,att känna frihet över sitt eget liv.

jag personligen köpte smällare för en ansenlig summa även i år och dessa brändes av utan hänsyn till andras liv och leverne,sköt dig själv och skit i andra,för med förbud kommer man ingenstans.


Gäst

#4

2015-12-31 23:21

Främst pga mina hundars lidande.

Gäst

#5

2016-01-02 09:29

Fyrverkerier kostar pengar och är negativt för miljön men det värsta är allt lidande de orsakar för djur och traumatiserade människor

Gäst

#6

2016-01-02 11:19

För att jag lider med alla djur som inte har någon talan!

Gäst

#7

2016-01-04 13:15

En skola brann ner pga fyrverkerier under nyårsafton i Skoghall, många mister både fingrar och syn, djur dör av skräck! Hur kan vi inte ha kommit längre i Sverige?
Chasse

#8

2017-01-06 09:16

Det orsakar ett enormt lidande för de djur och männsikor som redan är traumatiserade eller har annan problematik. Även friska djur och människor skadas. Det finns ingenting som är bra med det. Hur många lämnar inte sina djur  ensamma övergivna hemma över nyår för att själv gå ut och roa sig sig... Det är ren egoism och vansinne tillåta detta.