JA till asylboende i Gusselby!

Kontakta namninsamlingens skapare

Diskussionsämnet har skapats automatiskt av petition JA till asylboende i Gusselby!.


Gäst

#1

2013-10-11 22:01

Det är väldigt bra att göra ett boende för asylsökande. jag tycker att alla är välkomna hit till Sverige. finns mer kärlek och lärdomar att ta emot. Så Ja till asylboende i Gusselby! utan tvekan.
Björn Husén
Gäst

#2

2013-10-11 22:04

Vi behöver flyktingförläggingar över hela landet för att avlasta de kommuner som ta emot flest asylsökande. att söka asyl är en av de mänskliga rättigheterna.


Gäst

#3

2013-10-12 00:34

Nassar skall passa sig
BengtBryt

#4

2013-10-12 03:05

Majoriteten som skrivit på listan bor en jävla bit bort från Gusselby...Tänk lite på dom som bor där!!!
Tycker att Lindesbergs kommun har hjälpt invandrare från hela världen så det räcker nu...
Det måste bli ett stopp på det här!!!!
Majk

#5

2013-10-12 07:37

Håller med BengtBryts första mening.

Min tanke är att vare sig det är ett nytt asylboende, vårdcentral, skola etc som rör Gusselbyborna så ska det väl vara upp till de själva att få vara med och bestämma istället för att utomstående ska få avgöra vad som sker i Gusselby, genom att skriva på namninsamlingar.

Känns som att Gusselbyborna själva har bäst koll på vad som behövs i deras egen kommun, än någon från ex. Göteborg, Jönköping, Malmö m.fl.

Tack för mig.

Kaptenkrok

#6

2013-10-12 07:50

Det sorgliga är ju att majoriteten av gusselbyarna handlar efter inskränkthet och fördomar. Inte efter att det skulle vara något "problem" att ha ett asylboende där.

Gäst

#7

2013-10-12 10:02

Vad har nej-sägarna för argument mer än främlingsfientlighet och fördomar? Ett boende förändrar ingenting för gusselbyarna, men ger mycket för de som söker asyl.

Gäst

#8

2013-10-12 10:07

För mångfald - inte enfald

Gäst

#9

2013-10-12 11:47

Några av oss kanske tillfälligt bor någon annanstans för att till exempel plugga. Eller så har vi sett att det inte för med sig några problem att öppna asylboenden. Min tanke är att ju fler asylboenden vi har och ju mer utspridda de är desto bättre. Alla får en större chans till att klara sig bättre. Eller ska vi fortsätta att sätta alla i Vedevåg och Fellingsbro där det inte är någon annan som vill bo så de inte får någon att prata med att lära sig svenska av att få tips om var man kan söka jobb osv. Och vad är argumentet för nej? Vad är det som kommer att bli så mycket jobbigare för just dig? Det är ju inte som om du kan styra vem som flyttar in i villan bredvid iaf..
Alex

#10 Re:

2013-10-12 14:27

#3: -

Du ska passa dig skitunge.

Re

#11

2013-10-12 16:08

O ändå är inte Sverige ens bland de 10 länder som tar in flest invandrare, o Lindesberg är inte heller bland ze 10 städer i Sverige somtar in flest. Så sluta klaga, egoister.

Gäst

#12 Re:

2013-10-12 20:51

#11: Re -

Men....Du kan ju inte jämföra sveriges invandring med t.ex. frankrikes, då det bor lite avrundat 9 miljoner människor i sverige och strax över 60 miljoner människor i frankrike.

 

Och Linde ligger på plats 44 av 290 kommuner när det gäller flyktingmotagande. Det är inte så illa pinkat.


Gäst

#13

2013-10-12 20:53

Alla har samma rättigheter oavsett hudfärg, religion och ursprung.

Gäst

#14 Re:

2013-10-12 22:33

#13: -

Det är en fin tanke, men vi måste vara realistiska. Över 3 miljarder människor är fattiga och lever på under 2.50$ om dagen. Ska alla dom komma till Sverige eller?

Och nu kommer ekonomin gå ännu mer åt skogen i och med USA's kollaps. Snart kommer det vara survival of the fittest som gäller och jag vill gärna så fit som möjligt. Jag kanske är egoistisk men jag tänker mer på mig själv och min egna familj än på människor på andra sidan jorden.


Gäst

#15

2013-10-13 03:00

Denna sida har alltså länkats på facebooksidan "Vi som börjar tröttna på alla inskränkta Sverigedemokrater"

Då är det ju inte så konstigt att den har 182 likes. Ni klarar visst inte av en fair-fight där enbart folk från kommunen röstar ja eller nej. Och ni skyller på "Några av oss kanske tillfälligt bor någon annanstans för att till exempel plugga."

Gäst

#16 Re:

2013-10-13 09:36

#15: -  

 

Fast nej-undersökningen har ju ett dussintal Fejkade underskrifter

Gäst

#17 Re: Re:

2013-10-13 12:36

#16: - Re:

Kanske några stycken ja. Men jämför antalet fejkade på nej-sidan med antalet som inte bor i Linde på ja-sidan.

Jan

#18

2013-10-15 08:33

Inte kul för oss som har kämpat att få upp värdet på våra villor, värdet skrivs alltid ner om man bor i närheten av ett asylboende. Detta för att ingen vill bo granne med ett asylboende, den som säger något annat ljuger.
Oi! Oi! Oi!

#19

2013-10-16 06:28

Ingen som frågar flyktingarna om dom vill bo i en håla som Gusselby? Nä just det... Egoister är vad ni är. Kanske är några av flyktingarna som har släkt i Södertälje, Eskilstuna eller nån annan valfri ort som inte vill hamna i Gusselby. Det har hänt förr......
Berra

#20

2013-10-16 07:04

Till alla er som är så positiva till asylboendet i Gusselby, om ni tar och skriver till Migrationsverket och talar om det så kan dom ju placera dessa hemma hos er och vips så har dom fått en verklig möjlighet att snabbt komma in i det svenska samhället och Östanby kan byggas om till riktiga lägenheter som det verkar vara brist på i LindesbergsomBrådet.
undrande flundra

#21

2013-11-07 13:21

En tanke bara...majoriteten av ja-sägarna bor på helt andra orter och inte i närheten av Gusselby. Vad säger vi om det? Jo antingen är de rädda för att få flyktingarna till sin bostadsort eller så vill de helt enkelt att dessa stackars människor på flykt ska bo i lilla fina Gusselby...skrattretande!!!
KUCK

#22 Svar till er alla ja-sägare

2013-11-07 16:35

Människor som ni är verkligen idioter. Ni tror att ni är goda människor genom att sälja ut era barns och barnbarns land till utlänningar. Det är ni inte. Ni är förrädare. Det smutsigaste avskräde som finns. Ni är judas.
Olof Palme

#23 Re:

2013-11-08 06:04

Inte så genomtänkt det där. 95% av alla asylsökande är blufflyktingar vill bara komma till Sverige för att begå brott. Det finns ingen anledning för Sverige att ge Syrier asyl. Många lever gott i bra komfortabla flyktingläger i Turkiet.

Flyktingar ifrån Syrien är bara lyxflyktingar som vill komma till Sverige av ekonomiska skäl.


Gäst

#24 Re:

2013-11-08 06:06

#21: undrande flundra -

Skall bli intressant och läsa våldtäcksstatiiken för Gusselby för och efter asylboende.  Det bruka bli ganska många % uppgång i statistiken när man tar emot flyktingar. Många är dessutom inte flyktingar, utan vill bara komma till Sverige av ekonomiska skäl.


Gäst

#25 Re:

2013-11-08 06:08

#3: -

Snarare marxisterna som skall passa sej.