Tv-Avgift's upproret

Kontakta namninsamlingens skapare

Diskussionsämnet har skapats automatiskt av petition Tv-Avgift's upproret.


Gäst

#1

2013-03-07 15:37

Hellre reklamfinancierat än att man ska tvingas betala för innehåll som man inte ens tittar på.

Gäst

#2

2013-03-18 21:24

Tittar inte på SVT. Tittar inte på TV överhuvudtaget har bättre saker för mig. Att tvingas betala för en tjänst bara för man kan använda den kan inte vara lagligt enligt Europeisk lag. Spärrar gärna bort möjligheten att se SVT play hos alla internet leverantörer det borde vara så alltid om man inte vill ha tillgång.

Gäst

#3

2013-03-18 21:33

Jag valde bort att ha en TV för att spara pengar å nu tvingas jag att lägga pengar på något som i stor del är nöjen som jag inte vill konsumera.

Gäst

#4

2013-04-03 21:11

Att tvingas betala TV-licens för datorer SOM INTE ÄR APPARATER AVSEDDA ATT TA EMOT TV är ett övergrepp.
Att man dessutom inriktat sig på studenter gär mig fly förbannad.
Grattis jävla idioter, efter 31 år slutar jag betala licensen, och kommer Radiotjänst hem till mig bussar jag hunden på dem.

Gäst

#5 Re:

2013-04-03 21:13

#2: -

Jag kan inte för mitt liv begripa att inte SVT gör en betaltjänst, där alla som betalt licensen får inloggning.
Varför TVINGA folk med datorer som är helt oanvändbara för straemad media betala licens för nåt som inte fungerar??


Gäst

#6

2013-06-26 12:38

Personligen anser jag att tv-kanalerna själv har gjort valet att streama ut sina programm gratis så om någon ska stå för den kostnaden så är det ju dem själva.. och vill man streama från svt eller radion så får man väl skaffa ett system för inlogg så att man loggar in på kundnummret för radiotjänst eller så om man nu ska ha så höga ambitioner.. Så svårt är det ju inte att ordna..
Helt fel tänk på hur de gör det nu.
Gunsan

#7 Re:

2013-06-27 12:09

#1: -

Jag  fattar inte varför vi ska behöva betala över huvudtaget ...iaf inte vi som bet extra varje månad för de kanaler vi vill se på. Grundutbudet är ju under all kritik.


Gäst

#8

2013-06-27 12:30

Det är inte värt pengarna o absolut inte om det ska betalas för datoranvändningo annat de kan komma på att ta betalt för. Nån gång måste även vi svenskar säga ifrån.
Stefan

#9

2013-07-01 03:21

Jag upphör aldrig förvånas av hur korkat svenska politiker resonerar.
Nu får det vara nog. Nu flyttar jag detta idiotiska land!
Demokrati -pyttsan!
Anonym

#10 Avskaffa TV-avgiften

2015-09-06 11:09

Ja, TV-avgiften känns verkligen stenålders. Det är verkligen hög tid att TV-avgiften avskaffas nu! Public service bör istället finansieras via reklam (och eventuellt ett mindre statligt bidrag).


Gäst

#11

2016-04-10 08:04

Tv licensen är en utspelad avgift som man betalar utan att få något för,
Förr betalades tv program genom tv licens och utan reklam nu betalas allt genom reklam i rutan, de kanaler som fortfarande kallar sig reklamfria sänder ju mest repriser och dom borde ju vara betalda mång gånger om vid det här laget!!!