Rädda Landskrona Lasarett!

Kontakta namninsamlingens skapare

Diskussionsämnet har skapats automatiskt av petition Rädda Landskrona Lasarett!.

Jonas Karlsson (S)

#1 Rädda Landskrona Lasarett!.

2013-01-19 15:15

Stadens sjukhus är redan under stor press ekonomiskt, vi måste visa den styrande femklövern i region Skåne att de har fel !!!
Nuffan

#2

2013-01-20 09:13

Nu får allt folket på golvet ut och agera därför att nu har politikerna helt tappat omdömet och förmågan att ta kloka beslut...men de, politikerna, strävar väl efter att sälja ut vården också och privatisera och göra ekonomiska vinster av även den delen.Låt vår sjukvård var offentlig!!
Måns Back Nilsson (s)

#3

2013-01-20 14:27

En ganska självklar sak, eller hur.
majan

#4 Rädda landskrona lasarett

2013-01-21 00:44

Landskrona lasarett är ett måste ha, jag är född här på gamla BB när det begav sig. Det skickar runder patienter som om de vore en vara, det är inte bara gamla utan unga med. Gamla fixar inte att bli runt skickade o de gör inte en ung sjuk människa heller. Varför dra ner på sjukvården när den är ett så stort behov av större utläggning? Lägger ni ner op så har vi längre väntetid o köer att se fram emot. ÄR DET BRA ? Tycker ni borde fundera på det lite till innan fattar ett sådant stort ANSVARSTAGANDE som att lägga ner.
Ella

#5

2013-01-21 10:50

Landskrona behöver sitt sjukhus. Vi har många äldre svårt sjuka som behöver vårdas i sin närmiljö. Sedan kan jag heller inte tänka mig att man kan spara så mycket pengar genom att lägga ner det. Det kommer ju bara att innebära att andra sjukhus tex Lund kommer bli mer belastat.

Denna post har tagits bort av personen som skrev den (Visa detaljer)

2013-01-21 13:20


helena71

#7 Re: Rädda Landskrona Lasarett!.

2013-01-21 16:41

Allan

#8 Re:

2013-01-21 17:57

#5: Ella -  

 Håller med,,, sjukhusen runt om i region skåne är redan överbelastade, samt underbemmanade av både läkare och annan personal. Hade varit bättre om dom falska profeterna här i kommunen hade lagt krut på sånt som behövs.

Julia

#9 Rädda Landskrona Lasarett

2013-01-22 12:19

Ytterst styrs landets vård och omsorg av regeringen. De har säkerligen fri vård och bryr sig inte. Det är stor skam att de styrande inte tillser att landets alla regioner fungerar särskilt när det gäller vård och omsorg. Regeringen bör tillskjuta medel. Varför skall alltid de svaga och sjuka få betala. Hur långt skall det behöva gå innan den vanlige svensken reagerar och protesterar offentligt. Vad tror ni händer om några 100 personer spontant ställer sig i entrén till exempelvis sjukhuset. Men man måste kanske tänka ut en mer effektiv plats.
A-C

#10

2013-01-22 12:43

Jag skrev under, gör det du också!!!
J. Lund

#11 Rädda Landskrona lasarett

2013-01-23 12:04

Landskrona lasarett är ett av de renaste i hela regionen, med personal som bemöter sina patienter så som dessa förväntar sig att bli bemötta. När folk skall opereras och de skall till Landskrona kallas det att "vara lyckligt lottad". Landskrona lasarett var redan tidigare hotat med nedläggning och detta, som tur förhindrades. Samma sak måste bli även nu. Vi, patienter, behöver ha ett litet sjukhus som fungerar väl för oss.


Gäst

#12

2013-01-24 16:48

Djävla besparings samhälle eller förlåt kanske ordet effektivisering är det korrekta men inte fan gynnar den enskilda individen !!!

Anders Cöster
2014

#13

2013-01-24 21:27

Vi kan snart lägga ner alla sjukhus. Personalen slutar.
Uncle Bob

#14

2013-01-26 07:30

Drabbades förra året av en hjärtinfarkt och kunde med nöd och näppe ta mig till akuten på natten.
Men akuten var nerlagd och där stod jag och såg dum ut. Fast egentligen är det dummaste beslutet att lägga ner akuten. Nu vill våra Landstingspolitiker lägga ner operationsavdelningen i Landskrona. Det är oansvarigt och drabbar de sämst ställda. I en sådan, akut situation är alltid minuterna avgörande för överlevnad. Jag har betalt in skatt i 40år! Ungefär 10 miljoner har jag bidragit med och nu är pengarna borta?
Sådana politiker förtjänar inte min röst i valet 2014.

Gäst

#15

2013-02-12 17:21

Sluta lek i Regionen.Se för tusan till och andvänd pengarna på rätt sätt.
Finns ju landsting som verkligen fungerar i det här landet.