Vi kräver en skola i Midsommarkransen!

Kontakta namninsamlingens skapare

Diskussionsämnet har skapats automatiskt av petition Vi kräver en skola i Midsommarkransen!.

Tobbe
Gäst

#1

2012-02-22 11:46

Självklart ska vi ha en kommunal grundskola i Midommarkransen! Det byggs fler och fler bostäder i "familjestorlek", vilket kommer att resultera i fler barn som behöver såväl barnomsorg som grundskola.

Gunnar

#2 Tänk även på skolmiljön

2012-02-22 12:06

Många av skolorna i området ligger dessutom väldigt nära Sveriges mest trafikerade vägsträcka. Med vetskap om att partiklar och andra utsläpp från fordon kan medföra problem långt fram i livet så är våra barn utsatta för miljöfaror en stor del av dygnet. Vi vuxna åker till våra jobb och får en paus från Essingeleden, detta får inte våra barn!
Susann
Gäst

#3 Kommunal skola i Midsommarkransen!

2012-02-23 10:56

En kommunal skola i Midsommarkransen är ett måste! Otroligt att det inte finns någon?!!


Gäst

#4 Självklart

2012-02-25 08:58

Självklart ska vi ha en skola i Midsommarkransen.

Gäst

#5

2012-02-26 12:57

Skolan i vid mening är demokratins, den verkliga eller effektiva demokratins, mest nödvändiga förutsättning. Liksom att den, skolan, ska bibringa eleverna så goda färdigheter och kunskaper som möjligt efter vars och ens förmåga, så ska den förstås också vara tämligen
lättillgänglig. Detta inne, att rimliga avstånd mellan hem och skola är en självklarhet, och detta betyder korta avstånd för de yngsta.
/Jan Thorson, medlem i Centern, Stockholm
Emelie Molinder

#6 Kontakt

2012-02-28 18:46

Hej! Jag heter Emelie och är reporter på Tidningen Liljeholmen/Älvsjö. Jag skulle gärna vilja komma i kontakt med någon av er som startat den här namninsamlingen. Ring eller mejla mig gärna på 0736006922 eller emelie.molinder@direktpress.se. Tack på förhand!


Gäst

#7 Re:

2012-02-29 15:35

#5: -

Hej Jan,

Är det ett självändamål för politiker (och myndighetsutövare) att använda sig av ett språk som "vi vanliga, dödliga" inte kan begripa? En massa ord, huller om buller, och helst helt obegripliga! Kan du som politiskt aktiv tala om för mig, NÄR kommer politiker att tala så att ALLA förstår, inkl. barn och utlandsfödda svenskar?

 

/Torbjörn Dahl


Gäst

#8

2012-03-02 19:30

Viktigt för oss mor-och farmödrar att kunna hämta och lämna syskon på förskolor och skolor på rimligt avstånd från varandra.

Gäst

#9

2012-03-02 19:39

Det är viktigt för barnen att det inte är för långt mellan skola och förskola när syskon ska lämnas och hämtas på olika ställen tycker en mormor.

Gäst

#10 Re:

2012-03-02 19:39

Galet förslag

#11 Avvakta tills efter 2014

2012-05-10 19:35

Ni kan väl vänta tills efter valet med att framställa dessa krav? En egen skola i Midsommarkransen kan ju komma att bli rätt onödigt om S kommer till makten och Baylans förslag om att alla skolor ska ha samma etniska sammansättning blir verklighet? Då kan ju era ungar ändå bli tvungna att åka någon annanstans lite beroende på vart bristen på etniska svenskar eller nyanlända är som störst? Jag vet inte riktigt hur homogen befolkningen i Midsommarkransen är. Har ni redan en population där nyanlända motsvarar rikssnittet? I så fall stödjer jag gärna er petition då bussningen blir mindre omfattande men innan jag vet det avvaktar jag valet 2014.