Avskaffa sommartid – Normaltid alltid!

Avskaffa sommartid – Normaltid alltid! / Uppdateringar / Det blåser nya vindar / Kommentarer


Gäst

#1

2020-03-29 09:43

Inte undra på att hud canser ökat i,ja minst i 35år,när folk skyr solen när dom tror solen står i cenit kl:12:00 o går ut kl:13:00 då solen står i Cenit i idiotisk sommartid.....Solen o allt annat ändras inte...Bara din Klocka,KLOCKAN ÄR NU 11:20 men egentligen 10:20,så sola på Du..

Gäst

#2

2021-03-28 17:16

Upphäv slavsommartiden, att jaga ungdomar och tvinga upp servicefolk en timme tidigare än nödvändigt. Lägga barn i ljus och värme i bussar på e.m. Återgå till normaltiden igen året runt som avskaffades 1980 och ställ tillbaka klockan i höst igen och låt så vara, tack på förhand
Tommy Hildorsson
Ansvarig för denna petition

#3 Ingen vill väl ha sommartid...

2022-07-13 14:27

Detta är sommartid:
När du går till sängs har jag, som lever kvar i den normala tiden, en timme till att njuta av den ljumma och sköna sommarkvällen. Det om något är väl ett bra argument för avskaffande av sommartid. Och jag har en timme till att sova på morgnarna – underbart.
Sedan det här med midnatt som du inte får uppleva med sommartid. När midnatt råder och spöktimmen börjar, då är din klocka redan 01:00. Sedan mitt på dagen då klockan med normaltid slår 12 och solen står som högst på himlen – då har din klocka redan hunnit bli 13:00. Så säg en anledningen till att ställa om klockan. Det är inte för inte som det heter ”Normaltid alltid”. Ha en fortsatt skön sommar trots att du varken får uppleva Midnatt eller 12-slaget, på riktigt.



Betald annonsering

Vi kommer att visa annons för den här namninsamlingen för 3000 människor.

Läs mer...