Du som använt overksamt Liothyronin från Takeda.

Du som använt overksamt Liothyronin från Takeda. / Uppdateringar / Anmälan till Läkemedelsförsäkringen / Kommentarer


Gäst

#1

2017-02-28 14:56

Är det något fel på de två anda batcharna? Eller är det att folk inte hämtar sig från de gamla? Jag tog en av de indragna från oktober tills detta kom ut. Har Batch 365507 nu... Är det fel på dem också så vill jag veta det! Mår fortfarande inte bra men har tänkt som så att det tog över ett år innan jag blev bra på lio förra gången så att det tar sin tid nu är inte konstigt. 
Jag är med på att stämma! Jag har förlorat flera månader av mitt liv pga detta! Där jag mått dåligt helt i onödan!
Vi måste ha en jurist! Det är steg ett om vi vill stämma!


Gäst

#2

2017-02-28 14:57

Jag är med. Orkar dessvärre inte hjälpa till så mycket, men kan göra så mycket jag orkar

Carola Leijding

Gäst

#3

2017-02-28 14:58

Hej Monica,
Jag har skrivit under och är en av alla som har fått fel batch. Har sökt vård under hösten då jag mått pyton.
Jag har anmält till läkemedelsverket och till Takeda. De nya batcherna 349907 samt 365507 har jag inte anmält. har legat i influensan så jag har inte orkat. tack för att du ordnar och fixar Monica.

Gäst

#4 Re:

2017-02-28 15:00

#1: -  

 Jag reklamerade min bacht 365507 för två veckor sen då den inte gav nån effekt alls. På ett apotek här i stan frågade jag häromdagen om det finns nån annan och fick till svar "nej vi har bara den som ingen vill ha, 365507" Så vi är många som ff lider. Men jag har också sett/hört att en del mår bra av den så jag är benägen att tro att det är ojämn tillverkning


Gäst

#5

2017-02-28 15:02

Ja jag är intresserad.

Gäst

#6

2017-02-28 15:03

Absolut! En anmälan till socialstyrelsen vore på sin plats oxå! Själv fick jag 6 mån Liothyronin eftersom jag skulle tillbringa 6 mån i Spanien! Litothyronin tillhandahåll ej av apotek där! Blev tvingad att åka hem för att få nya burkar med Liothyronin som inte innehåller 349907 o 365507.

Gäst

#7

2017-02-28 15:15

Jag är mer än gärna med!

Gäst

#8

2017-02-28 15:24

Hej Monica!
Jag har också ätit Liothyronin, fått två burkar med de kända bachnumren. Har mått väldigt konstigt och sökt på både på vårdcentralen och min läkare på medicinmottagningen. Måendet under perioden jag tog medicinerna har dokumenterats under mina besök hos dessa. Jag känner dock att jag orkar inte strida. Har så pass lite energi. När det gäller Sverige så får man sällan någon annat än ursäkt. Dessvärre tycker jag att det är viktigare att hushålla med energin än få ursäkt. Vet att det är fel och att ingenting förändras om man inte kämpar men jag verkligen orkar inte. Tycker dock att det är viktigt att de som orkar gör det.
Micha

#9

2017-02-28 15:35

Tycker också vi borde försöka göra ngt. Har varit rejält sänkt sedan i somras och under Samma period har jag haft nämnda batcher. Tar 40 mcg på morgonen. Testar jag ta lika mycket till vid lunch märker jag ingen skillnad (!).

Fick idag tyska T3 så kommer testa dessa fr.o.m. i morgon och räknar då med att inom en vecka kunna se vilken skillnad de eventuellt ger. 

Hur fixar man en jurist utan ha mängder med pengar?


Gäst

#10

2017-02-28 15:50

Tycker absolut att vi bör agera. Monica, kan du starta en Fb grupp, så kan vi samtala där. Jag kan ta kontakt med en person som kanske kan hjälpa oss med att anmäla. Mvh Malin


Gäst

#11

2017-02-28 15:56

Ja, jag tycker att det skall påtalas att medicinen varit direkt undermålig. Jag tror att feltillverkningen pågått länge. Jag kände av något jag då inte visste vad det var redan i slutet på sommaren 2016. Jag var så sjuk i slutet av januari att jag skrev en "egen remiss" till endokrin här där jag bor och jag skall dit nästa vecka. Mvh Barbro Pettersson

Gäst

#12

2017-02-28 16:30

Jag hade gärna men orken finns tyvärr inte. Hoppas nån vill och kan
Annelie Andersson

#13

2017-02-28 17:01

Hej Monica,
Jag har skrivit under och är en av alla som har fått fel batch 338026. Fick veta detta via FB och gick till Apoteket Hjärtat för att byta ut min burk. Fick till svar att jag får köpa en ny burk tidsfristen gick ut den 10 jan 2017 sa apotekspersonal. Den nya burken jag fick är med batchen som tydligen inte är så bra den heller. Mår ännu inte så mycket bättre. Har mått sämre och sämre sedan i somras. Dags att de tar sitt fulla ansvar gentemot oss. 

Med Vänlig Hälsning

Annelie Andersson


Gäst

#14 Re: Re:

2017-02-28 17:04

#4: - Re:  

 fast det ger ju inte resultat redan efter 2 veckor?  Som sagt tog mig 1år innan jag verkligen kände att det hjälpte första gången jag började med lio... 

Just saying om vi ska stämma kan vi inte påstå saker som inte är bevisade. Så misstänker vi att även de nya batcharna är felaktiga måste vi få det bekräftat snabbt innan vi pratar om dem som defekta...


Gäst

#15

2017-02-28 17:22

Jag är med
Cecilia

#16 Kanske någon som känner en journalist som har jurist i sitt kontaktnät?

2017-02-28 17:24

 Jag tänker att vi borde ta hjälp av media, med en medecinjournalist och en engagerad(kanske utan betalning) jurist skulle vi kunna få möjlighet att höras bättre. Hur vet vi när/om det finns en FB-grupp? Hur många har skrivit under?


Gäst

#17

2017-02-28 18:15

Hej Monica!
Jag tror inte det är någon ide att jag är med på detta. Var dålig innan sommaren. Inget bevis på vilken batch. Sen mådde jag bra till nov och sen dåligt på en batch men visade inget på provsvar de såg fantastiska ut. Tack för ditt engagemang. Jag tror det blir svårt att komma åt dem. Jag hoppas att det inte skall strula för oss mer. Men för framtiden så skriver jsg dagbok och antecknar batchnummer ifall detta inträffar igen. Kram kram krya på dig❤

Gäst

#18 Re: 365507 är det också fel på den? Det är burken jag tog ut förra veckan. Åker utomlandsimorgon bor

2017-02-28 18:21

#3: -  

 


Gäst

#19

2017-02-28 18:35

Jag är med. Har åkt jojjo så det räcker, dom måste visa respekt och inte vara så nonchalanta.

Gäst

#20

2017-02-28 19:33

Insåg att jag hade burkar med de batchnumren som skrivs om ovan, ringde två apotek i närheten som inte visste något alls om felaktiga burkar.Det är fan inte klokt. Ett annat stort apotek hade inga på lager men imorgon får jag hämta två burkar en bit härifrån.Detta har tagit mig två timmar, har feber och halsfluss och åker utomlands två månader imorgon. Vet inte om jag hinner packa om jag måste ta taxi några km härifrån. Alltså privatiseringarna gör att jag ofta fr gå på två och t.om. tre ställen för att få mina piller. Hittar vi en advokat som jobbar pro bono vore det kanonbra. men att slåss med Läkemedelsverket är som David mot Goliat. Svårt att vinna. Men jag är på.Det r tta år sedan jag var förkyld och hade feber och jag tror allt beror på felaktiga hormoner.

Gäst

#21

2017-02-28 21:13

Hej! Jag är naturligtvis med och strider för vår sak men har ingen som helst juridik-kunskap och är mycket sjuk och trött (har fortfarande inte återhämtat mig från medicinering med den felaktiga Liotyronin-batchen under sommar-höst-vinter 2016). Äter nu Liotyronin batchnr 365507 som var det enda som gick att få då jag reklamerat mina andra dåliga burkar. Jag kan ej avgöra om den också är dålig. Vissa dagar känner jag mig lite piggare, andra är jag helt under isen igen. Ojämn kvalitet på tabletterna? Eller kanske bara så att det tar tid att repa sig?! Jag tycker absolut att en egen Facebook-grupp är en bra början iallafall. Lättare att diskutera där. Krya-på-oss-kram allihop! /Katarina Paulsson
Monica Ottosson

#22 Re:

2017-02-28 21:40

#1: -  

 Ja, det är många, som mår fortsatt dåligt av de 2 batcharna. Förslag på gruppnamn, så börjar vi så.

Monica Ottosson
Ansvarig för denna petition

#23 Re:

2017-02-28 21:41

#2: -  

 Förslag på gruppnamn, så börjar vi så.

Monica Ottosson
Ansvarig för denna petition

#24 Re:

2017-02-28 21:42

#3: -  

 Förslag på gruppnamn, så börjar vi så.


Gäst

#25

2017-03-01 06:23

Har också batch 349907 och är med i attvi måste driva detta vidare!