Låt barnen få stanna hos faster Sanna

Kontakta namninsamlingens skapare

Diskussionsämnet har skapats automatiskt av petition Låt barnen få stanna hos faster Sanna.


Gäst

#1

2016-07-01 13:11

Därför att jag känner till de inblandade och VET att de egenskaper som faster Sanna beskrivs besitta är fullständigt sanna. Efter att ha arbetat med förskolebarn ett helt yrkesliv så vet jag vad trygghet och familj betyder för barnens välbefinnande. Att riva upp dem ur sin nuvarande trygga miljö hos faster Sanna är ohumant och INTE för barnens bästa. Dessutom har socialtjänsten tidigare brustit i sitt utövande i flera fall. Så deras ståndpunkt och agerande är ingen garanti för att en omplacering i jourhem blir det rätta.

Gäst

#2

2016-07-01 13:55

Vi ska se till barnens bästa och ska komma i första hand!

Gäst

#3

2016-07-01 14:06

Att barnen får stanna hos sin faster måste vara viktigare än att främlingar ska ta hand om dem.

Gäst

#4

2016-07-01 14:18

Något är mycket fel, när man fråntar barnen deras rätt att leva med sina närmaste, släktingar i det här fallet, där de finner ro och trygghet och har börjat rota sig, för att i stället utsätta dem för än värre traumatiska upplevelser, som det måste innebära att hamna hos fullständiga främlingar!

Inte bara en gång (jourhem först), utan minst två (fosterhem sedan)!

Vilka tankar, vilka sår ska inte DET skapa? 

Vad vinner samhället på detta förfarande?


Gäst

#5

2016-07-01 14:18

Självklart ska barnen få stanna hos sin faster där dom.känner trygghet


Gäst

#6

2016-07-01 15:54

För barnens skull bör de få vara där de har det bra och där de trivs.

Gäst

#7

2016-07-01 15:55

För att finare Mamma/Faster får man leta efter. Under mina år Sanna har varit min granne så har jag sett hon med hennes son Zackarias o han lika så hennes brorsbarn kommer alltid i första hand oavsett hur läget ser ut. Snälla låt barnen få stanna där dom mår bra och är trygga.

Gäst

#8

2016-07-01 17:31

Barnen har redan bott hos faster Sanna vilket fungerade utmärkt varför då riva upp dom en gång till? Barnens rätt vart försvann den???

Gäst

#9

2016-07-01 17:48

Barnen bör få bo kvar hos Sanna som konstant funnits där som en trygg punkt i deras närhet i en annars stundtals "stökig" tillvaro.De känner henne och hon har varit med under hela/en stor del av deras uppväxt. Hon har gett dem ett tryggt hem och öppnat famnen för dem. Hon har gett sin egen son en god uppfostran och en bra start i livet och han är en kille som hon kan vara rejält stolt över att ha uppfostrat helt på egen hand. Låt barnen stanna hos Sanna där de uppenbart trivs och mår bra. Där de har landat och börjat rota sig. Där de börjat känna sig trygga och ha tillit. Låt dem stanna så de kan få gå kvar på samma skola och dagis. Låt de stanna hos Sanna,vet att hon skulle göra och GÖR allt för dem. Låt dem stanna hos sin familj som är Sanna och Zakarias!!!

K

#10

2016-07-01 17:54

Låt dem stanna,ge Sanna chansen att ge dem ett bra liv och en bra uppväxt,vet att hon fixar det. Hon älskar dessa barn och gör allt för dem./ ps detta är ett tillägg till #9./K


Gäst

#11

2016-07-01 19:54

Känner vederbörande som jag då anser lämplig ock lyhörd för barnens behov

Gäst

#12

2016-07-01 19:58

Jag känner mig bara medmänsklig

Gäst

#13

2016-07-01 21:06

Det hela verkar hamnat i byråkratins baksida som TYVÄRR är en VÄLDIGT svag punkt i dagens Sverige! Nu råkar jag könna denna familj väldigt närgående och VET att detta beslut är RIKTIGT pinsamt dåligt genomtänkt ... Det handlar om SVENSKA barn INTE boskap .. Jag vill tillstyrka att jag inte är rasist ABSOLUT inte men undrar vad föredetta stadsministern Fredrik Rainfeldt menade nör han bad oss svenskar ÖPPNA våra hjärtan

ave

#14 Låt barnen få stanna

2016-07-01 21:07

Barn har inte kunskap eller rättigheter att föra sin talan. Då måste kloka vuxna göra det i deras ställe. Att fatta beslut utifrån ett baenperspektiv är ok te alltid lätt. Men att åter igen ge dessa barn ett uppbrott från en trygg tillvaro och tro att de kan få det bättre hos någon annan - är att spela roulette med känsliga och sköra trådar hos små växande människor. Deras förmåga att känna tillit, känna sig älskade och efterfrågade är inte självklar. Ge istället den älskande fastern det stöd och avlastning hon kan behöva för att ge dem sitt allra bästa. Ryck inte barn ur älskande famn. De kanske inte lyckas rota om ♥


Gäst

#15

2016-07-01 22:25

Jag skriver under för att Sanna är den mest fantastiska människan någonsin, och jag tycker verkligen barnen skall få stanna hos henne! Det är inte mer än rätt! <3

Gäst

#16

2016-07-02 02:45

Barn behöver trygghet. De ska inte flytta runt och få djupa sår i själ & hjärta.

Gäst

#17

2016-07-02 06:49

Det är klart att faster ska utredas visar det sig sedan att hon är lämplig så ska barnen stanna där.

Gäst

#18

2016-07-02 08:07

Man måste ALLTID se till barnens bästa

Gäst

#19

2016-07-02 08:08

Jag bor granne med dem och jag ser hur bra dom har

Gäst

#20

2016-07-02 10:35

Jag tycker att en sådan stabil och fin människa kan och får klara av att ta hand om barnen!
Bra omsorg och tryggt hem för som små.

Gäst

#21

2016-07-02 12:41

Faster Sanna är en fantastisk person som är en mycket lämplig förebild och trygghet för dessa barn.
Det som är viktigt för barnen är att de får känna sig älskade och trygga.
Hon tillgodoser barnens behov och hon sätter en bra grundtrygghet i dem som individer.
Att placera dem någon annanstans än hos henne vore i detta läget inte att arbeta för barnens bästa.

Gäst

#22

2016-07-02 13:38

Barnen måste få vara trygga med någon de känner. Systemet är inte så tryggt som de vill påstå. Låt barnen stanna med faster

Gäst

#23

2016-07-02 13:53

Det är självklart att barnen borde ha rätt att bo med sin faster och inte på ett jourhem

Gäst

#24

2016-07-02 15:00

These children should remain in the legal custody of their aunt Sanna tönnvik.

Gäst

#25

2016-07-02 15:13

För att jag bryr mig och vill att barn ska få stanna hos människor som bryr sig om dem, älskar dem och månar om dem. Att riva upp dem från deras trygga omgivning skulle vara ett övergrepp.