Bevara koloniområdena i Helsingborg
Kontakta namninsamlingens skapare
Re:
Hej! Välkommen att besöka oss på Senderöds Koloniförening.
Vi har våra grindar öppna från 1 mars till 30 september 08 - 20.
Tyvärr är det nödvändigt med stängsel då det förekommer väldigt mycket skadegörelse och inbrott under vinterhalvåret då ingen får bo där.
Hälsningar
Catarina
Minst 30 personer har anknytning och njuter av min koloni familj och vänner, hur många drabbas av detta omänskliga förslag om det går igenom?
Rör inte våra oaser.. ingen kompensation kan mäta sej med den lycka man känner i sin koloni.
Denna plats är som balsam för själen, för mig och många andra. Att kunna odla ekologiskt och skörda sina egna fruktträd och bärbuskar är för mig viktigt.
Dessutom ger dessa platser syre till vår planet.
Man får inget syre från betong och höghus.
Kenneth Lundbladh
Eftersom jag anser att Helsingborg börjar ändras alldeles för mycket och man vill ju faktiskt behålla det som är bra och det som gör att Helsingborg inte bara är lägenheter. Någonstans måste det ta stopp och någonstans måste man som politiker förstå när det räcker att förändra.Dessutom har koloniområdena alltid varit där. Varför ska man bara fylla på med lägenheter överallt. Då kan ju politikerna flytta på häcken i stället och erbjuda sina boende till alla som behöver tak över huvudet .
Min vädjan
| This discussion has been closed. |
koloniområdena.