Lars Stenman är lämplig som kyrkoherde för Falkenbergs pastorat


Gäst

#1

2016-05-21 07:50

Eftersom jag ser till pastoratets bästa vill jag också att den bäst lämpade och mest kompetente sökande väljs, i detta fallet Lars Stenman.

Gäst

#2

2016-05-21 08:42

Jag har aldrig någonsin träffat en mer jordnära och varm arbetsledare . Jag har många gånger träffat på chefer och andra ledande personer som ofta har stått märkbart över en, men med Lars känner jag mig helt och hållet jämställd vilket är både ovanligt och oerhört bekvämt .

Gäst

#3

2016-05-21 15:27

Jag skrev på för jag tycker att Lars S har gjort väldigt mycket för församlingen och hans engagemang och kunnande gör honom enligt mig väldigt lämplig. Hans lugnt och förmåga att organisera är viktiga egenskaper.


Gäst

#4

2016-05-21 17:11

Lars Stenman är en mycket omtyckt och respekterad kyrkoherde, som skulle vara en stor tillgång för Falkenbergs pastorat.

Denna post har tagits bort av personen som skrev den (Visa detaljer)

2016-05-21 17:12


Grodan

#6

2016-05-22 06:45

Ser Lars Stenman som en lämplig kyrkoherde för ett stort pastorat. Han har kunskap, vilja och förmåga att delegera och han är prestigelös!

 


Gäst

#7

2016-05-22 13:11

Nya pastoratet behöver en chef som med beslutsamhet, tydlighet och omtanke kan leda kyrkan framåt. Med Lars som chef känner jag mig trygg.

Gäst

#8

2016-05-22 20:48

En ledare måste ha kunskap, självkännedom och medkänsla. Allt detta har Lars Stenman mycket av.

Gäst

#9

2016-05-23 08:03

Lars Stenman är en varm, tydlig och lyhörd herde som absolut skulle förvalta sin uppgift att leda pastoratet väl, med stor ödmjukhet och respekt. Det har alltid funnits ett ömsesidigt förtroende. De egenskaperna är mycket viktiga för både arbetsglädje och god stämning.
gäst

#10 Re:

2016-05-23 08:08

Du vet inte vad du pratar om. Han är en maktmänniska som utnyttjar er för sina syften#1: -  

 

gone

#11 Re:

2016-05-23 08:12

#2: -  Fråga alla dem som han har avskedad hur de känner sig nu. Han går över lik

 

Ove Johansson
Ansvarig för denna petition

#12 Re: Re:

2016-05-23 10:46

#10: gäst - Re:  

 Min ambition med den här petitionen är att vara seriös och saklig. Därför reagerar jag negativt på sådant som kan ses som förtal. Den som har skrivit #10 får gärna kontakta mig så kan vi diskutera det hela i lugn och ro. Jag är dock inte intresserad av en anonym diskussionspartner.
Ove Johansson

Ove Johansson
Ansvarig för denna petition

#13 Re: Re:

2016-05-23 10:58

#11: gone - Re:  

Min ambition med den här petitionen är att vara seriös och saklig. Därför reagerar jag negativt på sådant som kan ses som förtal. Den som har skrivit #11 får gärna kontakta mig så kan vi diskutera det hela i lugn och ro. Jag är dock inte intresserad av en anonym diskussionspartner.

I sak kan jag konstatera att det - mig veterligt - har gjorts två uppgörelser under Lars Stenmans tid som chef och kyrkoherde. I båda fallen har jag - tillsammans några andra andra förtroendevalda - varit inblandad. I det ena fallet handlade det om övertalighet i samband med en organisationsförändring och i det andra fallet om ett arbetsmiljöproblem.

Om den som har skrivit #11 vill föra en offentlig diskussion om det här är jag naturligtvis beredd att göra detta. Förutsättningarna är som sagt var att min diskussionspartner inte är anonym och dessutom att de inblandade ger sin tillåtelse.

Ove Johansson


Gäst

#14 Re:

2016-05-23 18:33

#9: -  

 Lars Stenman är en god ledare som tar tag i problem. Han är rak och ärlig, inte någon smilande populist som säger ja och amen till allt eller vänder kappan efter vinden.

Han är helt enkelt en redig person. Ärlig och trogen sitt uppdrag med allas bäste som mål.

 


Gäst

#15

2016-05-24 07:37

Lars Stenman är en lämplig ledare enligt min mening och dessutom en utmärkt präst.

Gäst

#16

2016-05-26 10:38

För att stärka församlingarna och pastoratet krävs en god och stark ledare.
Lars Stenman har vad som krävs för att leda och utveckla kyrkan.

Gäst

#17

2016-05-27 09:01

Jag tycker att Stenman följer Bibeln.

Gäst

#18 Re:

2016-05-27 12:22

#17: -  

 Ja till skillnad från de som både ljuger och bedrar i dunklet bakom sin skenhelighet. 

Ove Johansson
Ansvarig för denna petition

#19 Re: Re:

2016-05-27 17:02

#18: - Re:  

Min ambition med den här petitionen är att vara seriös och saklig. Därför reagerar jag negativt på sådant som kan ses som förtal.

Ove Johansson


Gäst

#20 Re:

2016-05-28 06:58

#17: -  

 

23

#21

2016-05-30 07:18

Det här var nog det mest omogna upprop jag varit med om. 

Ove Johansson
Ansvarig för denna petition

#22 Re:

2016-05-30 07:49

#21: 23 -  

Den som har skrivit #21 får gärna kontakta mig så kan vi diskutera det hela. Jag är dock inte intresserad av en anonym diskussionspartner.

Ove Johansson

 


Gäst

#23 Re: Re:

2016-05-30 09:23

#22: Ove Johansson - Re:  

 Då det redan finns ett demokratiskt tillsatt utskott som beslutar om tjänstens
tillsättning går detta upprop stick i stäv med ordnade former. Det varken kan
eller behöver diskuteras utan är helt och hållet fel.

Ove Johansson

#24 Re: Re: Re:

2016-05-30 11:16

#23: - Re: Re:  

Jag är van vid att offentligt stå för såväl mina åsikter som mina handlingar. Jag brukar också förutsätta att andra har samma inställning. Men - under den senaste dryga veckan har jag förstått att så inte är fallet.

Därmed inte sagt att jag alltid har rätt. Jag har haft fel många gånger.

En sak är dock säker och det är att den som vill tillföra något i en demokratisk process bör göra detta innan ett beslut är fattat. I efterhand är det ingen mening att torgföra sina åsikter.

Om jag har förstått det hela rätt skall beslut fattas i kväll, men inte av ett utskott utan av indelningsstyrelsen.

Det finns två grundläggande skäl till att jag har skrivit den här petitionen. Dels att det - enligt min åsikt - har varit alldeles för mycket hysch-hysch runt den här tillsättningen, dels att jag har varit med om ett par sammanslagningar som liknar den här och därför anser mig ha en viss kunskap om vad som krävs av den som skall leda det omfattande förändringsarbete som behövs för att den här processen skall ge önskad effekt.

Dessutom har jag i efterhand fått information som tyder på att det utskott som bereder tillsättningen inte är enigt.

Jag har endast kunskap om en sökandes förutsättningar, för att klara detta förändringsarbete. Något annat har jag aldrig påstått. Verkligheten är den att jag är precis lika ovetande - om de övriga sökandes förutsättningar - som flertalet andra förmodligen är.

Min önskan är naturligtvis att indelningsstyrelsen skall utse den som är mest lämpad för tjänsten.

Ove Johansson