Mot Landskronahems utförsäljning av Sandvången och Pilängen!


Gäst

#26

2016-05-10 02:16

Jag bor i Sandvången och mitt hem är inte till salu....

Gäst

#27

2016-05-11 10:22

Jag tycker de är en ledsamhet att 2 fina områden ska säljas och skapa så mycket oro bl.a. för dom äldre som bor i områdena.
Själv är jag uppväxt i Pilängen och i mina ungdoms dagar varit mycket i Sandvången med kompisar som bodde där och har även vänner som bor i Sandvången i dag.

Gäst

#28

2016-05-11 12:12

Angående utförsäljning av Sandvången och Pilängen:   Detta är en risk för utslagning av svagare grupper i Landskrona. Vissa av de boende i dessa områden har en ekonomi som inte tillåter några direkta höjningar. Stena har vid tidigare tillfällen köpt fastigheter och ”bara” höjt hyran med 15%. För en pensionär eller ensamstående mamma/pappa kan en höjning på kanske 600-800 kr/månaden vara mer än vad dom klarar av. Då får dom flytta. Vart ska dom flytta hän? Här i Landskrona har vi inget att erbjuda dom. Ska dom tvingas lämna kommunen? Ja tydligen är det så. Ge upp skola, gemenskap och arbete bara för att någon ska tjäna pengar. Om alla hjälps åt så ser de styrande att folk bryr sig. Sitter man hemma i sin trädgård och myser så har man ju givit de styrande rätten att bestämma vem som har rätt att bo var. Nästa gång kan det vara min/din tur att tvingas flytta för att profiterna ska stilla sin hunger. Vi är inte tillräckligt pengastark för att ha rätt att bo där vi vill och har råd. Tyvärr så är detta bara början av utförsäljningen av Landskronas kommunala delar. Äldreboende och hemtjänst är på tapeten. Varför? Jo för att finansiera flärdigheter för de som har råd att bo kvar i Landskrona. Klart vi vill ha lyxboende i Borstahusen, Engelska skolan, Lyxhotell och väg genom Karlslund??? Tror inte det. Utveckling av staden behövs men inte på de svagas bekostnad. Bättre att se till att skapa lägenheter så att våra barn kan flytta hemifrån, skapa jobb till våra unga och integrera de som kommer hit. I slutändan ger det oss så mycket mer.


Gäst

#29

2016-05-21 12:45

Människor känner sig oroliga om framtiden.
En prövning på demokratin....folket vill något och politikerna lyssnar inte på dem, struntar 100% i folkets vilja.....jag vill veta gärna vad egentligen demokratin betyder.

Gäst

#30

2016-05-21 14:51

Självklart för mig att man ska ha kvar Landskronahem som kommunalägt.

Gäst

#31

2016-05-21 14:53

Fel att sälja ut!

Gäst

#32

2016-05-21 16:05

Jag tycker allmännyttan behövs både här i La och över hela Sverige. Och den behöver bygga ny bra, vackra och billiga hyresrätter. Sandvången/Pilängen är ett vackert bostadsbestånd som borde fortsätta tillhöra Landskronaborna!

Gäst

#33

2016-05-21 23:52

Bor i pilängen, mina barn e uppvuxna här.


Gäst

#34

2016-05-22 09:12

sluta sälj ut hyresbostäder med den hel felaktiga åsikten att det är för att människor ska kunna välja själva. om man inte vill eller kan äga sitt hem ska man kunna hyra mot en skälig hyres kostnad. punkt. se för övrigt artikeln -allmännytta med falsk fasad- i ETC helg 21/5
M J

#35 Re:

2016-05-23 05:51

#26: -  

 Jag håller fullständigt med, jag har valt att bo i Sandvången med Landskronahem som ägare, har jag ingen talan???


Gäst

#36

2016-05-29 15:22

Skapa ett självförvaltande bostadsområde i form av en ekoby istället för miljonprogramsförvaltning eller anonyma bostadskapitalister med vinstintressen.