visomvillhakvarrundemar

Kontakta namninsamlingens skapare

Diskussionsämnet har skapats automatiskt av petition visomvillhakvarrundemar.


Gäst

#26

2016-04-05 18:48

För att jag vill ha kvar denna underbara vackra gård precis som den är med hästar och boende
<b>hej</b>

#27

2016-04-05 20:44

För ett levande kulturlandskap
Axxentia

#28

2016-04-06 21:28

Tyresö är inte längre vad det en gång varit. Mer och mer bebyggelse som förstör den vackra natur som en gång fanns. Låt de delar av Tyresö som gränsar till naturreservat/nationalpark vara orörda. Rundemar är och har under 30 års tid varit som ett andra hem för mig och många andra hästintresserade i kommunen. Djur och natur måste få ta plats i en förortskommun som Tyresö.


Gäst

#29

2016-04-10 16:28

Det finns ingen anledning att lägga ner något som fungerar. Sådana här verksamheter behövs, annars finns risken att det blir ett urholkat, tråkigt, fantasilöst och enkelriktat samhälle. Med enbart sporthallar och shoppingcenter. Ungdomar behöver något roligt att göra, motion kommer på köpet och en ansvarskänsla kan skapas. Även vi vuxna kan prova på ridning i vacker natur. Det är inte ovanligt att fastighetsägare vill ha bort verksamheter och människor Från gamla hus. Är det bara nya dyra lägenheter som gäller, vi har väl ett val, hur vi vill bo och leva. Det menar ju Moderaterna, så varför avhysa människor som gör något Bra?

Gäst

#30

2016-04-11 09:57

Jag vill ha kvar Rundemars Gård !! Låt Elisabeth ha kvar det . ELLER SÅ KAN kommunen sälja gåeden till henne !!

Gäst

#31

2016-04-11 13:19

Jag undrar bara: VARFÖR och i vilket syfte?????

Gäst

#32

2016-04-11 16:15

Bevara det som är bra vi behöver allt som är positivt

Gäst

#33

2016-04-13 20:51

Utan människor i gårdar och torp försvinner både byggnader och djur och därmed alla kulturmarker med ängar och hagar och alla djur och växter där i!

Gäst

#34

2016-04-18 11:50

Underbar plats att ha hästar. Kände Kjell Öhrling och önskar bevara Rundemar. Varför ska torpet stå tomt? Och varför ta ut hög hyra för ett torp? Satsa i stället på att alla i kommunen ska få kommunalt vatten inom 5 år. Håll inte på med petitesser!

Gäst

#35

2016-04-18 19:05

Ynkligt att kommunen vill köra bort henne bara för att ha marken ifall de får lust att bygga något. Och uppenbarligen strider det mot vad som tidigare bestämts. Vart tog Trivsamma Tyresö vägen?

Gäst

#36

2016-04-20 17:52

För att kommunen ska ändra sej i denna fråga

Gäst

#37

2016-04-25 22:51

För mig är Rundemars gård enormt viktig. Jag har ridit här sporadiskt under 15 års tid.. och det är en vacker oas ifrån storstadsstressen som jag känner i stan, samtidigt som det är tillräckligt nära för att jag som inte har körkort ska kunna ta mig dit utan hjälp. Gården är så välskött, hästarna så lugna och fina att rida. Att bara få sitta och titta ut över vattnet efter ridturen ger mig mer än några pengar i världen.
När jag började rida på Rundemars hade Kjell gården. Han är nu borta. Kan vi inte hedra hans minne genom att få ha gården kvar? Han var en fantastisk djurvän, så är Elisabeth. Hon brinner för sin gård.

Gäst

#38

2016-05-06 18:17

Hon ska bli kvar ! Där med basta.ja vet hur hon känner för ett sån livskvalitet som inte en del maktutövare har . Lämna henne i fred .

Gäst

#39

2016-05-08 21:02

Skit i det ni

Gäst

#40

2016-05-13 06:01

Rundemarsgård är ett fantastiskt stall där både vuxna och barn, nybörjare eller vana ryttare kan få samlas och uppleva underbara rätter i underbar bilfri natur, det passar alla!!! Jag rehabiliterar mig där! Då man får rida i den takt man vill och klarar av, jag skulle aldrig kunna rida på ridskola då det är för tufft för mig. Bästa stället ever!!

Gäst

#41

2016-05-14 08:09

Det är viktigt att ett väl fungerande stall kan fortsätta att bedriva sin verksamhet. Detta måste kommunen hjälpa till med, inte stjälpa.

Gäst

#42

2016-05-22 20:02

Fantastiskt ställe, man blir så väl bemött och stortrivs direkt. Lugnt, charmigt, okonstlat, personligt och avkopplande. Alla hästar är så otroligt lugna och fina och fint samspel med Elisabeth. Barnen älskar det, de får hjälpa till och ta ansvar och rida barbacka på lilla Piffen. Havsörnen som majestätiskt segelflög över våra huvuden och Elisabeths förtjusta rop när hon ser, det röda huset med vita knutar, blå himmel och det öppna landskapet med gröna ängar, det är rekreation för oss stressade storstadsbor som bor mellan motorvägar och andas avgaser. En oas. Ta inte bort detta!
J

#43

2016-05-22 20:45

Snälla Tyresö kommun, förstör inte det sällsynta och unika som finns på Rundemars gård och på det sätt som Elisabeth

har hand om det. Helt underbart ställe som är befriat från Café Latte. Hästarna är fokus.

Hjälp Elisabeth med att rusta byggnaderna en aning men inte för mycket. Hästarna mår utmärkt som det är.

Elisabeth gjorde en fin insats på Medeltidsdagarna som vanligt.

Vågar inte gissa på hur många barn som fick rida häst i helgen tack vare Elisabeth, kön var konstant hos henne.

Hjälp Elisabeth istället för att stjälpa henne. Låt Rundemars gård vara ifred. 

Tyresö kommun, det finns så mycket annat ni kan lägga er byråkratiska krafter på i en så stor kommun som Tyresö.

Lämna Elisabeth ifred.

 


Gäst

#44

2016-06-15 06:55

Jag red på Runematsgård för 20 år sedan och det betydde oerhört mycket för mitt ridintresse, idag har vi 4 hästar på vår egen gård och hela familjen rider. Ni har fin natur att rida i och jag tycker att verksamheten absolut skall få finnas kvar och utvecklas.

Gäst

#45

2016-07-01 20:33

Jag tycker att gården är perfekt för det ändamål som det används för i nuläget. Hästarn lever i det fria i en fantastiskt lugn miljö.

Gäst

#46

2016-08-02 19:11

Riktigt bra verksamhet som befrämjar både natur och upplevelser i kommun.

Gäst

#47

2016-08-09 09:24

Viktigt att bevara kultur, natur och djur särskilt i Stockholmsområdet där vi ständigt omringas av trafik

Gäst

#48

2016-08-15 09:21

Jag rider och bor i området. Rundemar är vackert placerat och jag vill hjärna att patsen blir kvar med hästar, då det är ett fint komplement i miljön.

Gäst

#49

2016-08-19 18:45

Värnar om människan och naturen.
I detta fallet är det viktigt att Elisabeth blir kvar.
Hon skapar en särprägel i området med inslag av lantlig närhet till samhälle och natur

Gäst

#50

2016-09-06 01:30

Det är ett så fantastiskt ställe!!! Varför ska man lägga ner just sånt?