räddabryggeriet

Kontakta namninsamlingens skapare

Diskussionsämnet har skapats automatiskt av petition räddabryggeriet.


Gäst

#26

2016-05-10 10:37

Självklart ska vi behålla Bryggeriet. En stor skam om även denna byggnad rivs ner i Trelleborg. Vi kan väl ta vara på lite kulturbebyggelse!

Gäst

#27

2016-05-10 13:53

Därför att vår historia och dess oersättliga arkitektur inte skall försvinna av klåfingriga och okunniga samt historielösa politiker.
Trelleholla

#28

2016-05-10 19:36

Tycker att Trelleborg är mycket dåliga på att bevara gamla fina byggnader. De har rivnings hysteri. Titta på Ystad!


Gäst

#29

2016-05-10 19:39

Blir less över inkompetensen att gamla stabila byggnader inte har något värde i slit o släng-samhället!

Gäst

#30

2016-05-10 19:55

För att vi behöver ha dom här gamla , välbyggda husen kvar i stan ! Skiten som byggs numera e ju rivningsfärdiga ibland redan efter nåt år ! Se bara på polishuset på Västergatan ! När de va färdigbyggt va de redan mögelskadat , så poliserna har fått flytta runt i stan ! Nu bor dom i Gummifabrikens gamla huvudkontor ! Också ett gammalt välbyggt hus !

Gäst

#31

2016-05-10 20:50

Jag tycker man ska bevara gamla kultur byggnader. Det har rivits alldeles för mycket i Sverige över huvud taget!!

Gäst

#32

2016-05-10 21:40

Kulturarv

Gäst

#33

2016-05-11 15:25

Vi måste bevara dom gamla byggnaderna både för turisternas skull och för våran egen skull och dom som en gång byggde dom med enklare medel än det som finns idag och alla tycker väl att det är roligare att titta på en gammal byggnad än en ny och charmigare också.

Gäst

#34

2016-05-14 11:43

Jag tycker att det ska va slut på alla rivningar av gamla hus i Trelleborg alltför många revs på 70 talet ,fina hus

Gäst

#35

2016-05-15 16:56

Jag tycker att Trelleborg har rivit mer än tillräckligt av gamla byggnader. Att rädda bryggeriet vore ett steg att göra Trelleborg attraktivare för nya och gamla invånare och besökare. De flesta
andra städer jämförbara med Trelleborg har bibehållit större andel
gamla byggnader i sitt centrum. Jämför Ystad!

Gäst

#36

2016-05-16 21:43

Historiskt sett har Trelleborg varit mycket dåliga på att bevara byggnader som ger staden charm och värde.
Men det blev en vändning med ångkvarnen, stationshuset blev det senaste och bryggeriet ska självklart bevaras det också, så att vi trelleborgare har något att vara stolta över.

Gäst

#37

2016-05-21 08:00

Där är både historiskt värde och värde för miljö och samhälle att bevara historia för samtid och framtid som överstiger eventuella högre ekonomiska kostnader med en sanering. Som sagt, en rivning går inte att göras ogjord och det har rivits tillräckligt i Trelleborg.

Gäst

#38

2016-05-24 09:28

Utav den enkla anledningen att jag är trött på alla rivningar som allt för ofta initieras med konstruerade argument och svepskäl som motivering, när de bakomliggande orsakerna egentligen är några helt andra...

Gäst

#39

2016-05-24 10:59

Jag värnar om vårt kulturarv, om att vårda renovera och bevara gamla byggnader. Vi måste tänka om innan det blir för sent. Vill inte att våra barn ska behöva leva i själslösa byggnader gjorda av betong, glas, metall

Gäst

#40

2016-05-24 11:04

Äldre hus är viktiga för vår historia, identitet och kulturarv.

Gäst

#41

2016-05-24 11:50

Rivningshysterin sprider sig som en cancer. I det här fallet verkar den obotlig. Men kanske ett under kan ske! Den stora majoriteten av Sveriges befolkning vill INTE se fler kalla ogästvänliga bunkrar som ersätter historiska byggnader med kulturvärde!

Gäst

#42

2016-05-24 12:29

För att historia är bäst bevisad med fysiska föremål. Bara där i fysiska världen finns kunskap. Förlorar vi föremålen förlorar vi därmed också kunskap om tidigare teknik.

Gäst

#43

2016-05-24 13:12

När ska de som fått nåden och förtroendet att bestämma över medmänniskornas omgivning och livsmiljö förstå att nu är bara en kort sekund av livet...vårt liv, ditt liv...och de som kommer efter oss kan inte googla sig till historien om den plats de lever på eller besöker för att förstå vad som förevarit.
En människa utan historia blir en fattig människa och har inget att förmedla till kommande generationer. Det gäller dig och det gäller mig så var rädd om de spår de som gått före oss lämnat, använd och förvalta dessa byggnader i nutid men för allt i världen låt dem stå kvar!!
Inga hus som byggs idag har den kvaliteten att det står intakta efter århundrade/n!!

Gäst

#44

2016-05-30 08:12

Det vore ett avskyvärt nidingsdåd att demolera denna värdefulla byggnad. Det får icke ske!