Protest mot Akademiska sjukhuset nya parkeringsavgifter


Gäst

#1

2016-03-10 17:34

För att det år osmakligt att akademiska ska låta patienter och personal subventionera för dyra byggprojekt och diverse fallskärmar till avsatta sjukhusdirektörer! SKÄMS!!!

Gäst

#2

2016-03-10 17:39

Det är inte ok att höja priserna för personal som har redan låga löner , jobbar alla tider o dagar på året . Det är svårt att åka kollektivt på jourtid. Kvällar nätter o helger tycker jag ska vara grattis för då finns det mycket platser lediga. Även på stan är det grattis efter kl 18.

Gäst

#3

2016-03-10 17:43

Helt förjävligt att man ska straffa minioriteten, "straffa" dom som redan ligger...
Jag som pendlar långt har ej möjlighet att hämta lämna barn inom öppettider om jag ska pendla kommunalt.
För mig tar det ca 3 timmar om dagen , av min fria tid för att endast ta mig till och från jobbet.
Timmar jag inte får betalt för...
Och nu ska jag eventuellt få betala chockhöjda priser för att att få ställa mitt transportmedel någonstans med...
Nä, konstigt att det blir svårt att rekrytera ny personal när sjukhusets omgivning och möjligheter görs så otroligt oattraktivt...
Nä, detta kan bli droppen som gör att det kanske för mig blir dax att söka sig till konkurrenter för jobb istället. Synd när man ÄLSKAR sitt yrke...
Kanske ett resebidrag får långväga pendlare kan sitta fint...
Eller kanske personerna med 125000kr/mån kan dela med sig för en bättre trivsel...
Allt ris åt idioten som kom på denna dumma ide!!!

Gäst

#4

2016-03-10 18:19

För att priset blir för högt, med tanke på våra löner. Många måste ha bilen, för att hämta sina barn t.ex. Många arbetsplatser får parkera gratis. Men akademiska är dåliga på att ta hand om sin personal. VIKTIGT är också att bussförbindelserna blir sämre.

Gäst

#5

2016-03-10 18:32

Vansinnigt,vård personal är de viktigaste i ett samhälle
Johanna

#6

2016-03-10 18:40

Det ska vara billigare att köpa månadskort på bussen än att köpa parkeringskort säger dom. Vi som inte kan åka kommunalt då? Vi straffas... Jag har 5 km till närmaste buss och när man ska hämta och lämna barn funkar det inte! 


Gäst

#7

2016-03-10 18:41

För att jag inte vill betala 950:- / månad för att arbeta - parkering för anställda borde vara gratis!

Gäst

#8

2016-03-10 18:53

Jag har 6,5 mil till Akademiska och bor i skogen mellan Sala och Heby är beroende av att åka bil till jobbet och tycker inte att man som personal ska behöva betala parkering för att jobba, det räcker med bensinkostnaden

Gäst

#9

2016-03-10 18:55

Helt vansinnigt tänkt av politikerna. Man straffar definitivt dom som bor utanför stan, alla kan inte åka kollektivt.
Det här motverkar deras vilja att få mer personal till UAS. Många kommer nog att ge upp nu och säga upp sig om det här går igenom. Jag hör definitivt till en av dom.

Gäst

#10

2016-03-10 18:59

950:- i månaden är mycket pengar för oss som är lågavlönade. Hutlöst att man ska betala så mycket för att man måste åka bil till jobbet. Sjukhuset är redan underbemannat och har många stängda vårdplatser pga detta. Blir inte mer intressant att pendla hit och jobba om man dessutom ska bli tvungen att betala dyr parkering.


Gäst

#11

2016-03-10 19:15

Det är en helt total katastrofal höjning. Man kommer att skämmas om någon frågar vad vi på akademiska får betala för personalparkering. Värna om personalen, jojo, det har man slutat med för länge sen. Tragiskt!
Elsa

#12

2016-03-10 19:21

Låter väldigt konstigt att det ska kosta 45kr per tillfälle för personal att parkera vid Akademiska sjukhuset när det på Karolinska sjukhuset i Solna kostar 30kr per tillfälle i parkeringshus. 

Cv

#13

2016-03-10 20:39

Värdelöst att möjligheten för mig att ta mig från Enköping till akademiska kollektivt togs bort och sen kom detta förslaget om höjda p avgifter. Tycker att akademiska ska tänka lite mer på att behålla den personal som finns. Det borde finnas speciellt p hus för endast personal eller möjlighet för oss som jobbar alla dagar i veckan och alla tider på dygnet att hyra på plats så man vet att man KAN jobba. Inte behöva köra runt hela Uppsala stad flera timmar på sin fritid för att man ska få p plats och sen behöva betala sjuka summor som är lika stora som det man tjänar på sitt arbetspass. 


Gäst

#14

2016-03-10 20:56

För att jag inte vill betala 950:- / månad för att arbeta - parkering för anställda borde vara gratis! Skäms UAS

Gäst

#15

2016-03-10 21:00

För jag behöver åka bil till arbetet - lokaltrafiken passar inte . ( tidstjuv )

Gäst

#16

2016-03-10 21:10

Hemskt att personal och sjuka skall behöva betala sånna höga parkeringsavgifter!!

Gäst

#17

2016-03-10 21:20

Vi patienter och anställda ska få ha det så enkelt och bekvämt som man är värd när man jobbar på ett sjukhus även alla patienter som söker vår på akademiska! Ordna detta!!

Gäst

#18

2016-03-10 21:30

Har tillbringat många timmar på sjukhuset, vilket kan bli en dyr historia.
Alla har heller inte möjlighet att pendla och mycket personal på sjukhuset tjänar redan dåligt!!
Arg

#19 Landstingets unkna ledning blottar sig i dagens ljus

2016-03-10 21:34

Ett slag mot underbetald vårdpersonal ! Ni som tagit detta initiativ glömmer de anställda som sliter på obekväma tider när ni sitter hemma med familjen o gottar er!! Kom inte o grina över att ackis saknar sjuksköterskor när ni tar noll initiativ till att värna om de ni har !! 


Gäst

#20

2016-03-10 21:38

Hutlöst höga avgifter. Tycker det finns aldeles för lite parkeringar för oss anställda. Alla kan inte åka kollektivt. Man kanske får se sig efter en annan arbetsplats.

Gäst

#21

2016-03-10 21:46

Jag tycker det är för dyrt att parkera på Akademiska sjukhuset i Uppsala för anställda
Mia

#22 P-taxa Akademiska Sjukhuset

2016-03-10 21:48

1) Hur många % av de som jobbar på AS är kvinnor?

2) Hur många ska hämta/lämna sina barn på dagis, fritids & skola (ofta på olika ställen) före & efter jobbet?

3) Hur många av de anställda har inte möjlighet att åka kollektivt till & från AS?

4) Hur många arbetar obekväm arbetstid, samt ofta måste jobba över(och inte hinner med eventuell buss (om det går någon....??!!)

5) Räkna ut detta, och förstå hur många (främst kvinnor) som stressar för att hinna till & från dagis/fritids/skola och jobbet med hjälp av kommunala medel. I ur & skur. Med hjärtat i halsgropen & med svetten rinnande i jakt på en eventuell buss?

6) Hur går det sedan med hälsan??!!

7) Hur ska vi med denna brist på ffa sjuksköterskor kunna befrämja nyrekrytering? Alla bor inte centralt, många pendlar.

Ni som beslutat att höja P-avgiften: Tänk om & tänk rätt!

 


Gäst

#23

2016-03-10 22:00

Nu räcker det!!!

Gäst

#24

2016-03-10 22:13

varför inte bara be oss arbeta gratis ?
Pia

#25

2016-03-10 22:33

Jag skulle uppskatta om det fanns en plats att stå på efter kl 8.00!!