Vi vill bygga en provperrong i Godegård!

Kontakta namninsamlingens skapare

Diskussionsämnet har skapats automatiskt av petition Vi vill bygga en provperrong i Godegård!.


Gäst

#1

2016-02-28 16:50

Bra för många med ett tågstopp i Godegård.

Gäst

#2

2016-02-28 18:37

Jag skrev under för att Godegård behöver detta .

Gäst

#3

2016-02-28 18:57

Det är viktigt för utvecklingen att vi får prova hur bra det kan bli med ett tågstopp i Godegård i verkligheten!

Gäst

#4

2016-02-29 10:23

Jag anser att bra tågförbindelser skall vara tillgängliga för såväl stads- som landsbygdsbefolkningen. För Motala kommun skulle det vara mycket bra om Godegård fick möjlighet att utvecklas vilket kan ske om det fanns en tågförbindelse in till Motala eller till Örebro. I nuläget satsar staten mest på storstäderna vilket är orättvist mot övriga befolkningen. /BEP

Gäst

#5

2016-02-29 14:04

Om inte Godegård får en perrong ,så vet jag inte vem som i så fall skulle få. Bättre läge får man leta efter


Gäst

#6

2016-03-01 14:43

Jag vill kunna åka tåg till godegård.

Gäst

#7

2016-03-01 19:58

För att jag tycker det gynnar godegård med omnejd om man lättare kan ta sej vart man vill

Gäst

#8

2016-03-02 07:07

För att jag är emot urbaniseringen och vill att hela Sverige ska leva! Dessutom måste vi komma ifrån koldioxidutsläppen å det snaraste....Två bilar måste du ha om du ska bo på landet med din familj och bägge jobbar i stan, är det klokt det??

Gäst

#9

2016-03-02 15:36

Skulle välkomna tågstopp i Godegård

Gäst

#10

2016-03-02 16:50

Tror inte jag kommer att åka så mycket själv, bor för långt från stationen, men tänker på andra, t ex skolbarnen. Dessutom skulle det underlätta för egna barn och vänner som vill komma på besök om det gick att stiga av och på i Godegård.

Gäst

#11

2016-03-02 19:16

Vi vill spara miljö och koppla av/jobba på tåget när vi hälsar på släkten i Godegård.

Gäst

#12

2016-03-02 22:15

En perrong i Godegård gör det lättare, snabbare och mindre tröttsamt för de barn som går på högstadiet och gymnasiet i Motala samt studerande på universitet i Linköping-Norrköping och Örebro att ta sig till och från skolorna. Även de som arbetar på andra orter längs pendeln kan ta sig fram och åter på ett smidigt och tidsbesparande sätt. De behöver inte flytta från Godegård med omnejd.

Denna post har tagits bort av personen som skrev den (Visa detaljer)

2016-03-02 23:12



Gäst

#14

2016-03-02 23:18

Bor själv på landet och vill med detta protestera mot ytterligare försvårandet att bo på landet när det gäller allmänna kommunikationer.

Gäst

#15

2016-03-03 09:17

Även sommarstugeägare i Godegård har behov av tågstopp. Mina resor blir mest till Örebro men naturligtvis också till Motala.

Gäst

#16

2016-03-06 23:58

Det skapar tillväxt på landsbygden och är ett sätt för att bo kvar samtidigt studera på annan ort. För företagare att bo och arbeta på landsbygden och ha ett utmärkt transportmedel till andra orter vid möten och konferenser Det är också det som politikerna lovade och gick till val på att satsa på en levande landsbygd. I Godegård finns alla förutsättningar för ett tågstopp och en levande landsbygå för alla.

Gäst

#17

2016-03-09 21:32

Vi ska helller inte glömma att det öppnar upp för betydligt miljövänligare och smidigare resor för Motala politiker/tjänstemän, när de ska hålla kontakt med sina innevånare. Det gynnar således hela Motala

BEEP

#18 Vem kunde tro att lilla Godegård skulle få så mycket uppmärksamhet i tidningarna

2016-03-25 09:59

Minst en gång i veckan står det något om Godegård i tidningen. Det verkar som ni har lyckats med att förmedla budskapet. Gratulerar! Nu återstår bara att övertyga tjurskalligga politiker och det tror jag inte blir lika lätt.

 


Gäst

#19

2016-04-25 05:48

Jag vill ha ett handikappvänligt sätt att åka på som pensionär då det betyder frihet för mej
Har åkt tåg med min rullstol förr och det har fungerat utmärkt.
Vi är många handikappade i Godegård som verkligen skulle välkomna ett tågstopp
Så vakna upp nu och tänk på oss också vi vill inte glömmas bort i debatten som ni nu gör.
Ni vill göra oss osynliga och glömma bort att vi finns och vi är en stor grupp i dagens samhälle som vill och kan.
Men tyvärr blir vi borträknade av beslutsfattare
Realisten

#20 Re:

2016-04-25 06:25

#19: -  

 Är även jag handikappad fast med ett annat handikapp där det "krävs" att tåget blir till oss här i Godegård också om vi ska få den frihet som ni skrev och att de som bestämmer inte bara tänker på och räknar ut lönsamhet hela tiden. Här i Godegård är allt redan uttänkt så ni på era höga stolar kliv ner och tänk på att det finns flera handikappade än mej som på grund av sitt handikapp behöver en tågförbindelse till Godegård. Bli inte sittande på era höga stolar utan tänk på att vi är också människor. Du som skrev detta var ålderecensioner och jag sjukpensionär vi är en stor grupp tillsammans som beslutsfattarna inte får sopa under mattan. Det ska bli intressant att se om de som beslutar tänker med arslet eller hjärnan. Tack för ditt inlägg. 


Gäst

#21

2016-04-28 06:53

Vi skulle gärna vilja ta tåget från Godegård till Motala/Mjölby samt Hallsberg/Stockholm

Gäst

#22

2016-06-18 19:48

Jag vill att hela kommunen ska leva och att folk som vill bosätta sig i Godegård trakten ska kunna göra det utan att behöva ta bilen. Vi har alla en delaktighet att värna miljön.