Govindas överlevnad på Fridhemsgatan 22

Kontakta namninsamlingens skapare

Diskussionsämnet har skapats automatiskt av petition Govindas överlevnad på Fridhemsgatan 22.


Gäst

#26

2016-01-31 17:22

Har växt upp med denna fantastiska restaurang. Brukade gå dit på 80-talet under gymnasietiden å äta den utsökta maten. Alltid lika gott. Berättade just för min nu 16-åriga sin om Er restaurang då han blivit Vegan. Själv äter jag kött å fisk, men föredrar vegetariskt. Godare, nyttigare å bättre för alla. Hoppas nu kan fortsätta Er verksamhet/restaurang. Har alltid gillat Er.

Gäst

#27

2016-02-07 16:33

För jag tycker så mycket om er mat, och atmosfären.. ❤️
Inte en dag för tidigt

#28 Bort bort bort!

2016-02-17 23:25

Ärligt talat, det som serveras på Govindas är inte tjänligt som människoföda. Det smakar som det luktar, som en gammal mans underbyxor. Det är bara att titta på dem som jobbar där och förmodas äta maten jämt och ständigt. Välmående? Snarare anorektiska, hålögda och anemiska. Hade de inte tryckt en burgare i hemlighet då och då så hade de decimerats. Förmodligen skulle det vara mer hälsosamt att öppna en McDonalds till på platsen. 

Låt nu Govindas äntligen få dö i frid och låt busschaufförernas få ett vettigt omklädningsrum. 


Gäst

#29

2016-02-18 00:08

Underbar restaurang , underbart alternativ till det mesta i Restaurangväg

Gäst

#30

2016-02-18 09:29

Jag har ätit på Govindas restaurang hundratals gånger sedan jag var mycket liten, och det är fortfarande en av Stockholms bästa restauranger. Den måste få finnas kvar!

Gäst

#31

2016-02-19 11:21

På Govinda lärde jag mig äta grönt. Gott och alltid trevligt. Spännande miljö, rolig butik.

Gäst

#32

2016-02-20 09:35

Govindas är en oas att kunna komma till för att äta god vegetarisk mat samtidigt som man kan njuta av den andliga atmosfären. Det skulle vara en stor förlust om de tvingas flytta. Jag har varit stamkund där sedan jag blev vegetarian 1986.

Om en muslimsk moské hade tvingats flytta hade det säkert blivit ett väldigt rabalder.

Gäst

#33

2016-02-23 22:35

Govindas är ett härligt ställe med unik atmosfär och god, hälsosam mat. En oas i storstaden.

Gäst

#34

2016-03-01 18:27

Fridhemsgatan 22 betyder Govindas för så många själar. Ryck inte bort denna underbara, andliga oas för alla tusentals besökare!


Gäst

#35

2016-03-12 07:38

Govindas er en oase av de skjeldne hvor man kan finne ro i sjelen og treffe likesinnede med et åndelig livssyn og i tillegg bli servert den beste vegetarmat. En viktig institusjon for veldig mange mennesker som skal bevares, ikke raderes !!!

Gäst

#36

2016-03-12 13:11

En oas i godhetens kvalite får inte försvinna.

Gäst

#37

2016-03-13 13:34

Jag uppskattar att äta lunch på Govindas, maten är god, fräsch och känns bra för kroppen, och jag gillar att dricka en lassi till. Det är också en skön och lugn stämning på restaurangen, och det är ett bra läge. Jag vill att restaurangen ska finnas kvar!

Gäst

#38

2016-03-16 03:45

Jag komma dit äter mat och umgås med de.Deras verksamhet är viktig för hälla samhälle.
Gunsan

#39 Nej till flytt!!!

2016-03-17 12:13

Har ätit där då och då under de 33 år den funnits, nu äter mina barn där då och då. Bra och god vegomat. Är inte religiös och har aldrig känt mig påtvingad av något hos dom utan i stället fått god mat till ok pris!! Tycker chaufförerna kan ta över Nivå22 mitt över gatan istället som bara är ett dussinhak!


Gäst

#40

2016-03-25 05:00

För att jag anser att det måste finnas alternativ i samhället utöver kommersiella syften

Gäst

#41

2016-03-27 22:15

För att Govindas måste finnas till,äter där ofta,fantastiskt god och nyttig mat!

Gäst

#42

2016-03-30 08:15

Govindas bedriver en gudomlig, medvetandehöjande, frids- och fredsskapande verksamhet för ett stort antal människor med olika bakgrunder, filosofier och tro. Utsökt vegetarisk mat, utbildning för skolelever och studiecirklar öppna för allmänheten. Fridhemsplan är en utmärkt plats för denna verksamhet. Krishna är till för alla!

Gäst

#43

2016-04-05 18:44

Detta är mitt heliga plats. Jag är vegetarian för 25 år sen och Govindas restaurang är den framsta vegetarisk restaurant i Stockholm. 


Gäst

#44

2016-04-10 08:01

Med tanke på det säregna & gedigna arbete Govindas utflör i hinduisms & mänsklighetens tjänst, är denna uppsägning fullständigt orättvis, odemokratisk & därmed helt oacceptabel. Govindas borde snarast möjligt starta dessutom protestmöten & demonstrationer för att kraftigt protestera mot denna galenskap & jag är mer än villig att hjälpa till. Stå på er! - Srikumar Hariharan, ordförande i Indisk-Svenska Föreningen & förbundsordförande & chefsförhandlare i Modersmålslärarförbundet.


Gäst

#45

2016-04-11 15:14

we need this temple at this place , it is very important .

Gäst

#46

2016-04-14 09:41

Det är ju uppenbart! Man kan inte behandla Govindas som en vanlig hyresgäst. Man slänger inte ut ett Krishna-tempel som har verkat på denna plats i 35 år. Och som dessutom har betalat en skyhög ockerhyra sedan minst 15 år. Jag varnar Fastighetsägaren! Tänk er för ett antal gånger innan det uppstår digra konsekvenser för er del! Ni vet inte vilka krafter ni utmanar!

Gäst

#47

2016-04-14 19:32

Det har uppstått en hotfull situation! Det kan aldrig finnas någon rimlig anledning att kasta ut ett Krishna-tempel. Detta respektlösa, flagranta uppträdande från Fastighetsägarens sida måste beivras med kraft! De ska tvingas ompröva sin planläggning, vad denna lokal beträffar.

Gäst

#48

2016-04-16 11:57

Det är klart att vego mat måste få finnas kvar. Vi måste dra ner på köttätandet, för djurens och miljöns skull.

Gäst

#49

2016-04-17 12:18

Jag är rädd att kulturen helt håller på att dö ut i Sverige. Ska de göra pengar på ännu ett asylboende, eller?
Govinda uppfyller en viktig roll både matmässigt och mentalt med sitt utbud och det är viktigt de får finnas kvar.
All prio ligger på flyktingar varav många inte är flyktingar. Det minst 50/50 ekonomiska flyktingar och lycksökare som vill ha ett bättre liv. Det kan man inte klandra dem för men Svergie kan inte försörja ALLA!
Större delen av världen lever på svältgränsen, det bästa vore att ställa krav i samband med bistånd för att på sikt bekämpa korruption, förtryck och våld och se till att utbilda alla.

Gäst

#50

2016-04-17 22:02

Det är oerhört viktigt att olika kulturer, trosinriktningar och ett fantastiskt vegetariskt kök, kan visas upp och verka mitt i Stocholm.
Respekt borde finnas för de som med bravur drivit sin rörelse på samma plats i 33 år.