Besvärande lukt och andra olägenheter från Snellmans slakteri /Epämielyttävät hajut ja haitat Snellm

Inger A
Gäst

#1

2015-11-10 16:50

Jag vill framhålla att jag inte har något emot Snellmans och köper ofta deras produkter. Det är fint att vi har så framgångsrika företag här på vår hemort i dessa bistra tider. Men luktolägenheten är verkligen påtaglig och grannarna har all orsak att önska sig förbättringar på den punkten. Hoppas det är möjligt med god vilja.

Fredrik
Gäst

#2

2015-11-10 17:06

Köper själv deras produkter i bland, men tycker att Snellmans också kunde ta sitt ansvar för direkta närmiljön och lukt olägenheterna... Enligt deras webbsida är de BANBRYTARE INOM MILJÖANSVAR, bla. med användning av biogas för uppvärmning. Så kör hela linjen ut, så blir det riktigt riktigt bra. https://www.snellman.fi/sv/blogg/banbrytare-inom-miljoansvar


Gäst

#3

2015-11-11 20:59

En industri nära ett bostadsområde måste rena sina utsläpp så att invånarna inte störs.

Gäst

#4

2015-11-11 23:21

Visiting my friend from Finland I have never felt so nauseated as the last time I visited because of the smell coming from the factory next door. Factories should make sure that their daily work does not disturb or inconvenience the neighbours in any way, especially when it comes to smells. I found it very unpleasant to even go into the garden. I have come to Finland over many years and, living in London, always found it very nice to breathe unpolluted air. But now I find that the air is polluted by the smell of dead animals, something that should not be imposed on neighbours of the factory. 

brittmarie

#5

2015-11-12 09:25

Jag har inget emot själva företaget och dess verksamhet men jag önskar att de från början redan hade tagit sitt ansvar och åtgärdat problemen som faktiskt ökat år för år. Dels med bullervall högt nog att skymma sikten till farbriken, luftförbättring och eliminerandet av  de gaser som sprider sig vidare till de närliggande bostäderna