Dags att sätta fibromyalgivården i fokus!

Kontakta namninsamlingens skapare

Diskussionsämnet har skapats automatiskt av petition Dags att sätta fibromyalgivården i fokus!.


Gäst

#401

2015-11-20 11:10

Har själv diagnosen fibromyalgi och vet hur lite kunskap det finns inom läkarvården

Gäst

#402

2015-11-20 13:34

Jag är född 1961, och lidit av denna sjukdom sedan jag var 25 år.
Bara blivit värre med åren, trots att jag försöker göra allt för att bli bättre.
Stod ut med smärtan i många år och arbetade heltid. Fick ge upp till slut, och är idag sjukpensionär.
Fått även PMR mm.

Önskar mer kunskap i sjukvården. Mer tips och råd, och framför allt, mer info ang forskning. 


Gäst

#403

2015-11-20 14:29

Det är nedrigt att männniskor, framför allt kvinnor, som lider konstant varje dag av smärta inte blir tagna på allvar. Min svärmor har fibromyalgi och hon har provat allt för att slippa ha konstant ont, och det på egen hand då läkarna inte vill eller kan hjälpa för att det "finns för lite kunskap om sjukdomen". Kunskapen kan finnas om man bara vill forska på det. Att det är så många som har denna sjukdom borde väl ändå få forskare att vilja gå in djupare på ämnet, om ens försöka.

Gäst

#404

2015-11-20 17:05

Diagnos sen 1996. Säger allt.

Gäst

#405

2015-11-20 18:34

Jag har själv fibromyalgi och har blivit nonchalerad och förnedrad när jag sökt hjälp i sjukvården. Det är dags att man börjar ta oss på allvar.
Värdelös vård för fibromyalgi patienter

#406

2015-11-20 19:42

Dagens läkare har dålig kunskap om fibromyalgi och har inte viljan att lära sig. Läkarna borde gå på Smärtkliniken i Lund eller likmande  för att att höja kompetensen och veta hur fibro patienter skall behandlas.

Läkarnas lösning på fibro idag att trycka i en massa smärtstillande i patienten!


Gäst

#407

2015-11-21 11:20

Det tog över 5 år tills jag äntligen fått min diagnos av fibromyalgi. O jag fick utstå mycket onödigt lidande, misstro o misströstan på vägen. Hoppas att det vänder NU o vi alla får bra o snabb hjälp!

Gäst

#408

2015-11-23 17:46

För att det är jätte jobbigt med all vårdpersonal som inte förstår eller vill lyssna på hur det är att leva med Fibromyalgi. Har t.o.m fått höra av två läkare att Fibromyalgi inte finns. Min önskan är att all vårdpersonal får utbildning i hur det är att försöka leva ett drägligt och ett någorlunda bra liv med all denna värk. Helst skulle jag gärna se ett botemedel så att man kunde få slippa all denna gräsliga värk och få komma ut i arbetslivet igen. Men dessa gräsliga smärtor, trötthet och utmattning tar all ork ur en. Man lever som en urvriden disktrasa och sen ska man försöka ha ett socialt liv och försöka ta allt i lugn takt så man orkar med något iallafall. Bedrövligt när man har varit en människa med många järn i elden och en stor umgänges krets som tyvärr krymper p.g.a av att dom fått höra att man inte orkar. Önskar att ingen fler skulle få denna gräsliga Fibromyalgi. Styrkekramar till er alla / Gun som lever med Fibromyalgi 24/24/ dygn.