Rädda Kulturnatten!

Kontakta namninsamlingens skapare

Diskussionsämnet har skapats automatiskt av petition Rädda Kulturnatten!.


Gäst

#1

2015-09-09 18:41

Det är mycket viktigt att ungdomar får visa sitt kulturella intresse som i sin tur sprider glädje o ringar på ytan.
Lina Kvarnström

#2 Re:

2015-09-09 18:53

#1: -  

Helt rätt!


Gäst

#3

2015-09-09 19:02

Kom igen folket skriv på nu!!

Gäst

#4

2015-09-09 19:36

För att Kulturnatten "inte" är något att bara kasta bort!

Gäst

#5

2015-09-09 19:56

min son spelat och jobbat på Kulturnatten i flera år! Mycket kul o intressant som händer runt detta. Låt kulturen blomstra i mörka november!

Gäst

#6

2015-09-09 20:35

Många av de bästa spelningarna jag haft med mina band har varit under kulturnatten. Det är ett tillfälle att träffa vänner och se bekanta visa upp sina estetiska uttryck. Skulle vara en stor förlust om detta event försvann!

Gäst

#7

2015-09-09 21:14

Kulturnatten är extremt viktig på det sätt att den ger en chans för unga kulturpersoner att visa upp sig och på så sätt få möjlighet till nya spelningar, mer folk till dans- och teaterföreställningar. En möjlighet som måste finnas i medelstora städer som Örebro

Gäst

#8

2015-09-10 05:17

Jag har spelat i band i snart 10 år och har medverkat på kulturnatten flertalet gånger och därigenom fått chansen att uppträda och det är viktigt som ung i band. Jag hoppas att fler efter mig ska få samma möjlighet!

Gäst

#9

2015-09-10 07:49

Kulturnatten är en rolig och viktig tradition i Örebro som uppskattas av många!

Denna post har tagits bort av personen som skrev den (Visa detaljer)

2015-09-10 16:18



Anonymous

#11

2015-09-10 16:48

 Kulturnatten är en hjärta och viktig tradition i Örebro som uppskattas många ! 


Gäst

#12 Re:

2015-09-10 17:01

#11: -  

 Kulturnatten är inte försvinna och viktig tradition i Örebro . Ung personer spelar på kulturnatten och viktig tradition i Örebro . 


Gäst

#13

2015-09-10 19:51

Min dotter har varit med och dansat i några år och även spelat fiol. Kul att kolla.
Scenit/Kulturhuset

#14 Ett litet meddelande från Scenit, tidigare arrangör av Kulturnatten

2015-09-10 20:49

Hej på er alla, och så fantastiskt att se det enorma engagemanget efter nyheten om att Länsmusiken inte arrangerar någon Kulturnatt i år, vilket även vi tycker är väldigt tråkigt. 

Vi på Scenit har precis som NA rapporterat arrangerat Kulturnatten de senaste åren på uppdrag av Länsmusiken (i grund och botten är det Länsmusikens arrangemang, det är de som äger det), men i år har vi alltså inte fått det uppdraget. 

Vi skulle däremot gärna vilja komma i kontakt med några av er som är drivande i att åt minstone få till något i år, kanske bara på ett par scener, kanske kan vi kalla det för "Lilla Kulturnatten" och ge de som är intresserade en möjlighet att uppträda och vara publik på ett arrangemang med blandade uppträdanden. 

Kontakta gärna mig på siavash@scenit.se, gärna de som är ansvariga för respektive institution/skola osv, så pratar jag gärna vidare med er. Kanske kan vi börja med att ha ett stormöte för alla de aktörer (Kulturskolan, Musikhögskolan, studieförbudnen m.fl.) som är intresserade, så ser vi sen vad det blir av det. Om alla bidrar och hjälps åt skulle vi kunna göra något tillsammans, med oss på Scenit som nav. 

Vi på Scenit har som sagt varken fått i uppdrag eller fått pengar i år för att arrangera Kulturnatten, men vi har en hel del resurser att bidra med ändå. Och när så många visar ett så stort engagemang så blir vi peppade. Vi har också en god dialog med kommunen som eventuellt kan vara med och bidra.

Vi lovar härmed inte att det blir av, men vi lovar att försöka, tillsammans med er. 

Tack för ordet, och fortsätt kämpa för sånt ni brinner för!

_______

Mvh,

Siavash,

Verksamhetsledare Föreningen Scenit/Kulturhuset


Gäst

#15

2015-09-13 12:20

För att kulturnatten är Stalinbalettens största event på året. Kulturnatten är även den gång om året som kulturella grupper i Örebro får chansen att se varandra och uppmuntra varandra. Det finns inget bättre kulturellt sammanhang i Örebro där alla verkligen möts och har en chans att visa upp sig.

Gäst

#16

2015-09-17 06:51

För att kulturnatten förra året var helt magisk! Kul också att få träffa så många andra ungdomar som brinner för det