Ta inte av våra skattepengar till mjölkbönderna!
Kontakta namninsamlingens skapare
Re:
#76: Mjölkdrickare och köttätare -
Du är dåligt påläst och äter föda som ger 7kdomar
Re:
En rättelse! I frukt och grönsaksodlingar förekommer det mest kemiska bekämpningar inom växtodlingen. Är det då rätt att sänka skatten för dessa? Och om vi nu ska värna om djuren är det en god idé att stödja den Svenska djurproduktionen som har dem vettigaste reglerna inom djurhållning i hela världen. Satsa och hjälp våra lantbrukare att bli ännu bättre istället för att göra det svårare för dem!
This comment has been removed by the person who wrote it.
Är ni medvetna om att om en mjölkbonde "kånkar" så skickas lastbilar med djur till slakt? Är ni medvetna om att i ett fungerande jordbruk så behövs djur för att odla "växtmjölk"? Är ni medvetna om att det inte bara är att odla? Hört talas om bladfläcksjuka, kronrost, svartrost osv? Är ni medvetna om kvalitetskillnaden i säd som godkänns för djur och människor? Är ni medvetna om att en stor åker med havre är en öken när det kommer till biologisk mångfald? Är ni medvetna om någonting?
#backamjölken
Jag älskar kor å jag älskar mitt jobb med att mjölka dom, mata dom, ta hand om dom! Så ta er jävla havre mjölk och stoppa upp den nån stans!
Bara dyrt, kasst för miljon (i det hela) och onödigt för djuren. Låt kossor vara kossor istället och ha dem till att sköta marker tillsammans med getter, får och grisar.
| This discussion has been closed. |
Jag vill kunna skölja ner min fläskpannkaka, pölsa och kalops med komjölk från svenska bönder även i fortsättningen. Självklart ska bönderna ha betalt för sitt jobb, även om det krävs att de får bidrag från staten (det vill säga av mig som skattebetalare) Jag skriver INTE under denna larviga protestlista