Ta inte av våra skattepengar till mjölkbönderna!

Mjölkdrickare och köttätare

#76

2015-09-01 15:27

Jag vill kunna skölja ner min fläskpannkaka, pölsa och kalops med komjölk från svenska bönder även i fortsättningen. Självklart ska bönderna ha betalt för sitt jobb, även om det krävs att de får bidrag från staten (det vill säga av mig som skattebetalare) Jag skriver INTE under denna larviga protestlista


Gäst

#77

2015-09-01 16:53

Mjölk är dåligt för hälsan

Gäst

#78 Re:

2015-09-01 16:54

#76: Mjölkdrickare och köttätare -  

 Du är dåligt påläst och äter föda som ger 7kdomar


Gäst

#79

2015-09-02 06:38

Jag vill inte att mina skattepengar ska bidra till en grym verksamhet i nivå med Auswich som sedan mjölkbönder får pengar för. Dessutom är mjölk- och köttindustrin bland det värsta för miljön och vi måste sluta blunda för det tänka mer långsiktigt än så. Det finns en anledning till att det går utför för mjölkbranachen nu. Låt den utvecklingen fortsätta.

Gäst

#80

2015-09-02 06:54

Det är skäligt att ge pengar till det som stärker djuren naturen o värna om människans hälsa framför enskilda bönders ekonomi. Växt baserad, vegan kost(ingen mjölk!) är den hälsosammaste, mest ekonomiska o bästa för natur djur människa!
Joakim

#81 Re:

2015-09-02 07:42

#4: -  

 En rättelse! I frukt och grönsaksodlingar förekommer det mest kemiska bekämpningar inom växtodlingen. Är det då rätt att sänka skatten för dessa? Och om vi nu ska värna om djuren är det en god idé att stödja den Svenska djurproduktionen som har dem vettigaste reglerna inom djurhållning i hela världen. Satsa och hjälp våra lantbrukare att bli ännu bättre istället för att göra det svårare för dem! 


Gäst

#82

2015-09-07 23:12

Djurhållning är oetiskt och pinsamt skadligt för miljön.

Gäst

#83

2015-09-11 13:03

Europeiska Unionen spenderar 40% av sin enorma gemensamma budget på jordbruksstöd. Pengar som kunde använts till miljöforskning, sjukvård, utbildning och utvecklingsbistånd, eller vad nu ens politiska prioriteringar må vara. De pengarna går nu till en industri som till största del är omodern, omiljövänlig för såväl klimat som djur och onödigt stor. Som producerar så mycket mer mat än vad vi konsumerar, vilket redan är en överkonsumtion, så att överskottet säljes så billigt i Afrika att det slår ut den lokala näringen och istället för att hjälpa utvecklingen där, hindrar den. Sverige bör inte bidra till en sådan industri.

Denna post har tagits bort av personen som skrev den (Visa detaljer)

2015-09-17 16:14


Mångald inte enfald

#85

2015-09-17 16:19

 Är ni medvetna om att om en mjölkbonde "kånkar" så skickas lastbilar med djur till slakt? Är ni medvetna om att i ett fungerande jordbruk så behövs djur för att odla "växtmjölk"? Är ni medvetna om att det inte bara är att odla? Hört talas om bladfläcksjuka, kronrost, svartrost osv? Är ni medvetna om kvalitetskillnaden i säd som godkänns för djur och människor? Är ni medvetna om att en stor åker med havre är en öken när det kommer till biologisk mångfald? Är ni medvetna om någonting?

Irriterad bonde

#86 #backamjölken

2015-09-17 16:39

Jag älskar kor å jag älskar mitt jobb med att mjölka dom, mata dom, ta hand om dom! Så ta er jävla havre mjölk och stoppa upp den nån stans! 


Gäst

#87

2015-09-21 02:40

I dag finns det finns riktigt bra alternativ till mjölk så varför ha djur som en del av denna process?
Bara dyrt, kasst för miljon (i det hela) och onödigt för djuren. Låt kossor vara kossor istället och ha dem till att sköta marker tillsammans med getter, får och grisar.

Gäst

#88

2015-11-07 22:55

Enkelt. Djur ska få vara fria och inte lida!

Gäst

#89

2015-11-19 10:31

Djurhållning och särskilt kor är vår størsta miljøbov. Finns bättre saker de pengarna kan gå till.

Gäst

#90

2016-08-24 13:44

För att djuren ska ha samma rättigheter som vi människor. VUXNA människor ska inte dricka mjölk, den är till för kalven och ingen annan! Att människan inte förstår det är enligt mig helt sjukt.