Ta inte av våra skattepengar till mjölkbönderna!


Gäst

#26

2015-08-30 16:11

Mjölk är inte bra för människor.

Gäst

#27

2015-08-30 16:28


Mycket bättre att uppmuntra mjölk- och köttindustrin att omvalda sin produktion till växtbaserade grödor istället!

Inte djurplågerI!




Gäst

#28

2015-08-30 17:36

Komjölk är inte vår att dricka!

Gäst

#29

2015-08-30 18:52

Jag är vegan. Det är hög tid att få ett slut på djurplågeriet.

Gäst

#30

2015-08-30 19:13

Djurplågeri och miljöförstöring ska inte subventioneras.

Gäst

#31

2015-08-30 19:59

Ni som skriker ut djurplågeri, åk ut till en gård och se hur dem får "lida"..

Vill ni hellre ha importerad mjölk och kött där det inte finns några regler för hur djuren ska skötas och dessutom fattas respekt för djuren? 

Du som har skapat denna namnlista ska nog ta dig en funderare över vad som egentligen är fel i detta landet!

För övrigt är detta det Dummaste jävla förslaget jag sett under mina 25 år. 

Vendela

#32

2015-08-30 21:20

Ni som skrivit här förstår väldigt lite vad som händer i omvärlden. Bönder sliter hårt för att försörja sina familjer och värnar mer om djuren än någon här är kapabel att göra. Majoriteten här har en skev omvärldsuppfattning och ett ignorant förhållningssätt vilket allvarligt skadar samhållet och indirekt djuren som ni intalar er att ni hjälper. Man tror sig kunna se hur djuret mår genom att studera dess omgivning och föreställa sig själv leva där och utgå från att det är vad djuret skulle känna.

Man saknar en förståelse för hur oförlåtande naturen är för djuren med i det fria rovdjur, sjukdomar, köld och svält. Från det enkla människolivet har man bilden av att naturen är som i Lambi-reklamen på TV. Med resonemanget om att jag var ett djur skulle jag vilja var utomhus, så tror man sig veta vad som är bäst. Utan att ha studerat djurliv, utan att ha en utbildning inom ämnet eller någon som helst egentlig kunskap.    

I Sverige håller vi en hög standard gällande skötsel av boskap, en minskning av mjölkproduktion i Sverige skulle leda till ökad import från ett närliggande land med mjölkproduktion. Som då sannolikt håller en lägre standard gällande skötseln, tänk Danmark. D.v.s. att minska mjölkproduktionen här skulle leda till en omedelbar utökning av produktionen utomlands i möjligen olämpliga förhållanden. Inte för att någon här skulle bry sig om konsekvenserna av sitt agerande, jag menar om man skapar lite på ytan så bryr ni ju enbart om er själva och den här "rädda-djuren"-scharaden är bara en fasad för familj och vänner.    

Seså tänk inte mer på det, gå och köp ett nytt sminkset (Det där som testades på djur), eller masskonsumera mer skor/kläder (Ökade emissioner, barnarbete?). Med erat extremistiska tänkande skulle jag rekommendera er självmord då ni själva utgör en miljörisk. 

Vendela

#33 Re:

2015-08-30 21:21

#31: -  

 Väl talat! =)


Gäst

#34

2015-08-30 21:24

Mjölkindustrin bedriver ett förskräckligt djurplågeri och borde avvecklas, inte sponsras! Många är hjärntvättade från födseln att det är normaliserat att konsumera mjölk från andra arter. Stoppa detta för djuren, folkhälsan och miljön!

Gäst

#35

2015-08-30 21:35

Komjölk produceras för hennes kalv i dag separerad mor & barn kon får leva ca 5 år under dom åren står hon inomhus i 9 mån hon tvångsinsimerade & är framavlad att ge extrema mängder mjölk! Det finns mkt hälsosammare alternativ än komjölk have elr soja mjölk tex

Gäst

#36

2015-08-30 21:41

Komjölk är till kalvar grismjölk t kultingar människomjölk t människor
Jonathan Boman

#37

2015-08-30 22:50

Det finns så mycket pengar i att gro grödor istället för att spendera pengarna på att fö djuren som inte behövs för vårat välmående. Bättre att äta direkt från jorden istället för att filtrera allt igenom ett stackars djur som aldrig ha gjort något för att förtjäna ett sådant liv!

idiot

#38 Re:

2015-08-30 23:00

#37: Jonathan Boman -  

 Förlåt, men du är nog fan blåst. "det finns så mycket pengar i att gro grödor" du har då ingen koll på hur det ligger till, mörkrädd blir man.


Gäst

#39

2015-08-30 23:43

Av uppenbara djävla anledningar!

Gäst

#40

2015-08-31 00:24

Dieselskattelättnad för mjölkbönder är en dubbel fossil subvention. Det ökar användandet av fossila drivmedel och det ökar den klimatskadliga mjölkindustrin. Stöd istället ekologisk, vegetarisk, hälsosam mat genom att slopa moms på den maten. Höj skatten på animalisk mat
Samuel

#41

2015-08-31 00:26

Dieselskattelättnad för mjölkbönder är en dubbel fossil subvention. Det ökar användandet av fossila drivmedel och det ökar den klimatskadliga mjölkindustrin. Stöd istället ekologisk, vegetarisk, hälsosam mat genom att slopa moms på den maten. Höj skatten på animalisk mat


Gäst

#42

2015-08-31 03:42

Jag vill inte att mina skattepengar ska gå till att plåga och utnyttja andra levande medvarelser. :(

Gäst

#43

2015-08-31 05:53

Lägg pengarna på sjukvården istället, något som folk behöver.
Mjölkkonsumtionen har inte gått ner p.g.a. att den svenska mjölken är för dyr, den har gått ner för att folk inte vill dricka mjölk längre.
Bönderna kan börja odla växter istället, grönkål t.ex. Personligen skulle jag betala multum för svensk grönkål, ännu mer om den var ekologisk.

Gäst

#44

2015-08-31 08:19

Det är dags för en normändring! Istället för att ta mjölken från djur som far illa, t ex genom att kalvar tas direkt ifrån sin mamma, kan bönderna istället producera växtbaserad mjölk.

Gäst

#45

2015-08-31 08:22

Stötta växtmjölken för naturen, hälsan och djuren! <3
Komjölkens tid är förbi!

Gäst

#46

2015-08-31 09:57

Därför att politikerna håller på att fatta helt fel beslut. Mjölkindustrin förstör miljön och folkhälsan samtidigt som den är djupt oetiskt.

Gäst

#47

2015-08-31 10:40

Det blev redan i fler undersökningar klart att röd kött och mjölk INTE är bra för var hälsa och att djurindustrien är en av de störste hoten i miljöet. Sätt i stället pengar på omväxling från mjölkbonde till växtbonde, gärna ekologisk, då sparar vi båda pengar i hälsovård och miljö.

Gäst

#48

2015-08-31 11:01

Mina skattepengar skall inte gå till detta lidande för djuren.

Gäst

#49

2015-08-31 11:24

pengarna borde användas för att hjälpa bönderna byta till odling av grönsaker. alla behöver grönsaker. ingen behöver komjölk, förutom kalvarna.

Gäst

#50

2015-08-31 11:30

Vegan, skattebetalare