Krossa inte porslinsmuseet!

Kontakta namninsamlingens skapare

Diskussionsämnet har skapats automatiskt av petition Krossa inte porslinsmuseet!.


Gäst

#1

2015-06-14 22:13

Det är HELT oacceptabelt att flytta ett värdefullt museum från de lokaler som är muse'ets SJÄL!! Det är ju en del av muse'et i sig. De lokaler där föremålen till en del har tillverkats. Det vore ju ett HELGERÅN att sälja bort den kvaliteten. DET FÅR INTE SKE!!! Jag har själv mina 'rötter' i den här miljön och verksamheten, och känner ett stort ansvar för min sedan länge bortgångne far och hela hans familj, som hade sin första försörjning på fabriken i slutet av 1800-talet. Min farfar inflyttade till Gustafsberg 1873 och var handmodellformare.
Birgitta Blomberg, född Söderström (1934).

Gäst

#2

2015-08-17 13:43

http://www.varmdobilder.se/wskoba/pic_show.php?no=754 På kommunens hemsida finns bilden av rivningen av flintugnarna som nu bara finns på som symbol. Något av spåren från en stor industriepok måste kunna finnas kvar
Roland

Gäst

#3

2015-09-29 15:44

Medlem i Vännerna av intresse och övertygelse.

Gäst

#4

2015-10-15 15:15

Porslinsmuseet och dess innehåll är levande nu i sin rätta gamla miljö! Här är de också minnen. I en ny miljö är de bara saker.

Hela det här området i och runt porslinsmuseet, gamla kontoret, tornhuset m.m. och den fina miljö´n här behöver vara kvar obrutet,  -  för oss, för nyinflyttade och för alla besökare och turister!

Astrid

 


Gäst

#5

2015-10-18 12:18

Muséet och dess närmaste omgivning ska behållas som det är nu!

Raimo


Gäst

#6

2015-12-13 18:24

Medverka till att porslinmuseet kommer att finnas kvar där det är idag.