Låt huset i Skänninge få behålla sin färg

Kontakta namninsamlingens skapare

Diskussionsämnet har skapats automatiskt av petition Låt huset i Skänninge få behålla sin färg.


Gäst

#26

2015-03-24 10:19

För jag är emot ett toppstyrt samhälle och byråkratiska maktfasoner.

Gäst

#27

2015-03-24 10:19

Huset har en fin färg som påminner om en solnedgång och det mår man bra av.

Gäst

#28

2015-03-24 10:20

Tycker att det är så snyggt gjort med vackra färger och tycker inte att någon politiker utan fantasi och skönhetssinne ska få stå där och peka. Kolla in de andra husen, gråa, trista är det så vi vill ha det i Sverige. I närheten där jag bor har någon målat sitt hus lila med mörklila hörn, där borde man ha ingripit, ser hemskt ut

Gäst

#29

2015-03-24 10:21

Låt han ha sitt hus ifred!!!

Gäst

#30

2015-03-24 10:22

Lägg er tid på viktigare saker... Svenska avundsjukan! Finns mycket annat i Mjölbys kommun som säkert kan göras bättre och man bör lägga tiden och pengarna där! Politiker i ett nötskal!


Gäst

#31

2015-03-24 10:31

Det här är ju löjligt! Låt han få behålla sitt hus hur han vill ha det, det är HANS hus ffs.

Gäst

#32

2015-03-24 10:31

Så jävla löjligt! Vad det är inte svenskt??? Dom är fan tappade!

Gäst

#33

2015-03-24 10:36

För att jag tycker att de är så löjligt att mannen inte får ha huset i den färg han har.

Gäst

#34

2015-03-24 10:37

Därför att huset är vackert och att motiveringen "färgen inte är svensk" är heltokig.

Gäst

#35

2015-03-24 10:41

För att det var det löjligaste jag hört! Klart att gubben skall få ha vilken färg han vill på sitt hus!!! Vaddå osvenskt? Sen när blev det viktigt att det skall vara svenskt i Sverige? Tycker man borde stoppa invandringen istället för att bråka om färgen på ett hus!

Gäst

#36

2015-03-24 10:46

Släkten kommer från Skänninge. Pinsamt att byn blir rikskänd pga klåfingriga byråkrater. När skall de börja bestämma hur man får klä sig på allmän plats?, kan man undra.

Gäst

#37

2015-03-24 10:47

För att det är urlöjligt att klaga på en husfärg och hävda att den är "osvensk"

Gäst

#38

2015-03-24 10:47

Att kalla en färg som denna för osvensk övergår mitt förstånd.
Jag är helt övertygad om att just den här färgen finns överallt, även i Sverige (läs med ironi)
För mig representerar den värme. solnedgången ler mot den som ser på det här huset, man blir glad.
Sverige ska vara så förbaskat Lagom hela tiden och det får en att bli riktigt förbannad! Här har vi en man som har lagt ner tid och pengar på att få SITT hus i den färg som han tycker om. Han ville sticka ut lite från alla tegelvillor i området. Men se det går inte för sig! Nej, för här i landet Lagom är det synd och skam att inte vara som alla andra och det måste de grå, lagom tjocka kommungubbarna militäriskt ändra på.
Piskrapp på fingrarna gäller för den som sätter så mycket som en lilltå utanför ramen av det samhället så nådigt accepterar.
Jag skrev under detta med glädje för att visa mitt stöd till ägaren av detta vackra hus. Jag hoppas så innerligt på att han ska slippa måla om detta konstverk till förmån för mindre begåvade politiker som inte kan ha så mycket solsken i sina lagom gråa liv. //Johanna Lange

Gäst

#39

2015-03-24 10:47

För att när vi har politiker som bryr sig om dessa frågor så uppfyller de ingen funktion och bör avskaffas...

Gäst

#40

2015-03-24 10:49

Vi behöver fler färg glada och höga hus i vårt land. Låt inte tillbaka strävare förstöra vår framtid.

Gäst

#41

2015-03-24 10:52

Politiker suger.

Gäst

#42

2015-03-24 10:52

Tycker detta är enormt löjligt. Politikerna borde syssla med något annat betydelsefullt.

Gäst

#43

2015-03-24 10:54

Vi lever i en Internationell värld,och därför tycker jag att även detta huset och andra i framtiden måste ses som Internationellt. .Till dessa politiker vill jag säga, dra tillbaka denna enormt dumma begäran,och låt huset även i fortsättningen få ha denna färgen. Använd Sunda Förnuftet. Mer färg på husen,en ordentlig färgklick skadar aldrig.

Gäst

#44

2015-03-24 10:56

Meen alltså vad är det för ålder på dessa människor som har beslutat detta?? Det är en vacker färg sammanställning och för att inte tala om "jobbet" som lagts ned!! Förbannade Fjant-politiker!! Är det sånt här Dravel som vi skattebetalare betalar lön till??!!

Gäst

#45

2015-03-24 10:56

Sunt förnuft

Gäst

#46

2015-03-24 11:03

Någon måtta på politikernas dumhet får det allt vara! Visst, man ska inte kunna hitta på vad som helst, huset syns ju för allmänheten. Men att det skulle vara "osvenskt" var den sämsta ursäkten jag hört!

Gäst

#47

2015-03-24 11:04

Länge leve den konstnärliga friheten att få måla sitt hus I vilken färg man vill!


Gäst

#48

2015-03-24 11:06

Hela grejen att man inte ska få välja själv vilken färg ens hus har och att det skulle vara mer svenskt med hus som är enfärgade är korkat och bakåtsträvande. Två saker jag inte gillar. Ingen klagar när folk bygger hus med konstiga former men aldrig att de ska få ha ovanliga färger, där går visst gränsen.

Gäst

#49 Re:

2015-03-24 11:08

#14: -  

 och varför skulle man inte få ha det? Ska vi börja tumma på tillstånd finns snart alla möjliga och omöjliga färgkombinationer tack vara sådana som dig


Gäst

#50

2015-03-24 11:12

Jag skriver på, för att jag tycker att den som äger ett hus, själv ska få bestämma vilken färg det ska ha. Huset detta gäller står visserligen nära ett viktigt fornminne. Men, till skillnad från en del av de hus vars tomter gränsar direkt till fornminnet, är det - så vitt jag vet - inte belagt med några restriktioner av kulturmiljömässig karaktär. Någon information om att några särskilda regler skulle gälla för renovering av huset fanns heller inte "på bordet" när fastigheten för ett par år sedan bjöds ut till försäljning. Nuvarande ägare har alltså haft all anledning att tro, att deras färgsättning av huset varit fullt acceptabel. Något bygglovsförfarande eller liknande behövs ju i allmänhet inte vid ommålning av en fastighet.

Dessutom sprider uppmärksamheten detta fått ett löjets skimmer över hela Skänninge. Och över politikerna i Mjölby. PINSAMT!