SavetheNSU

Kontakta namninsamlingens skapare

Diskussionsämnet har skapats automatiskt av petition SavetheNSU.


Gäst

#1

2015-03-01 15:17

It's a unique educational forum, an institution!

Gäst

#2

2015-03-01 16:51

Nordic Summer University is a unique institution. It brings together academics and practitioners at all levels to work together in a shared interdisciplinary environment unencumbered by the restrictions of hierarchy. It is a travesty to allow this inspirational format and culture of sharing to end. The participants involved in NSU have developed collaborations and shared research methodologies across fields of research, disciplines and countries. And wonderful friendships have been made over the years too. Please save NSU!

Gäst

#3

2015-03-02 10:00

NSU är ett absolut nödvändigt nordiskt forskningsnätverk, som låter blivande och pågående forskare utvecklas och nätverka. Det är absolut vansinne att inte fortsätta finansiera NSU!

Gäst

#4

2015-03-02 15:38

Nordeuropa-Institut ved Humboldt-Universität zu Berlin har nettopp begynt et strukturert samarbeide med NSU, som vi anser en av de viktigste internasjonale organisasjoner innen humaniora i dag. Vi planlegger å utvikle arbeidsformer innen humaniora med øye på fremtiden og ser et stort potensiale i NSU. Det er ufattelig og utrolig kortsynt at den nå trues med nedleggelse.

Prof. Dr. Stefanie v. Schnurbein
Instituttsleder
Nordeuropa-Institut
Humboldt-Universität zu Berlin

 


Gäst

#5

2015-03-02 18:38

Rädda Nordiska sommaruniversitets verksamhet. Nordiskt samarbete och utbyte av tankar och kunskap känns speciellt viktigt, eftersom vi inte bryr oss mer om grannländernas språk, kultur, litteratur...

Gäst

#6

2015-03-15 17:00

Samarbeidet på tvers av fag og landegrenser som NSU står for er svært viktig for studenter og andre deltakere. Dette bidrar til høyere akademisk nivå og bedre forståelse blant en rekke forskjellige miljøer i Norden og de baltiske stater. Hovedinnlederne som kommer til hver sommersesjon, er fremstående forskere og/eller forfattere som gir viktig analyse og grobunn for debatt. Jeg har deltatt på NSU siden 1997 og har lært mye om internasjonal politikk og andre tema. Det er viktig at regjeringene i Norden fortsetter å støtte dette forumet, som i første rekke baserer seg på frivillig, ubetalt arbeid av kretsledere og deltakere.

Gäst

#7

2015-03-15 19:07

Keep up the good work NSU.

Gäst

#8

2015-03-15 19:32

Har altid støttet NSU. Mine lærere startede det.
Hans

Gäst

#9

2015-03-15 19:57

NSU er et fremragende og unikt koncept, som efter min deltagelse i Island har inspireret mig i årevis. Det ville lege mig dybt at se NSU lukke ned, da jeg ønsker at deltage mange år frem i tiden.

Gäst

#10

2015-03-15 20:31

Har selv deltaget i NSU flere gange. Det er et kærkomment åndehul for refleksion. Det kan anbefales.

Gäst

#11

2015-03-15 22:24

Det ä otroligt viktigt med NSU för nordiskt samarbete!

Gäst

#12

2015-03-15 23:08

Deltog i en ekonomisk cirkel under 2 år, vilket resulterade i att en bok sammanställdes med 19 kapitel från deltagarna. Ett mycket givande och konkret arbete under 2 år!

Gäst

#13

2015-03-16 00:51

NSU har været helt væsentlig og central for mig i mange år som inspirationskilde og intellektuelt mødested på betingelser, som fremmer fri forskning og tænkning. Jeg kan ikke bære, at næste generation må undvære denne kilde og ansporing til frisk tænkning out of the box. Norden må tage sig sammen og støtte dette forum for frihed – især i tider så sorte som disse.

Asger

#14 Besøg NSU hjemmesiden

2015-03-16 07:01


Gäst

#15

2015-03-16 08:33

Forskningsfrihed kvalificerer tanke- og ytringsfrihed.


Gäst

#16

2015-03-16 10:59

forskning er umåtelig viktig, spesielt på tvers av fagretninger. det gir ikke nødvendigvis raske "resultater" men er med på å forme viktige spørsmål som vil kunne endre holdninger på sikt
og da innenfor et bredere spekter, også utenfor det "akademiske"


Gäst

#17

2015-03-18 07:15

Jeg har skrevet under, fordi det er min erfaring, at NSU er en af de mest effektive organisationer til:
* At etablere tværfaglige kontakter på internationalt niveau
* At skabe en uformel ramme, som på effektiv måde giver et hurtigt overblik over, hvad der forskningsmæssigt rør sig i andre nordiske lande.
* At fungere effektivt uden at de nordiske stater behøver bruge store beløb for at holde organisationen i live.
Konklusion: NSU er kort sagt et af de bedste eksempler på en effektiv anvendelse af offentlige midler til fremme af tværfaglig forskning inden for det nordiske sprogområde.
Poul Lübcke - lektor i filosofi ved Københavns Universitet

Gäst

#18

2015-03-19 08:55

Because I think the NSU has done very good work, and should be supported to go on to do more.

Gäst

#19

2015-04-17 22:07

Jeg har deltatt i et seminar og fulgt arbeidet i NSU fra sidelinja.
Viktig at organisasjonen består og utvikles i årene som kommer.

Gäst

#20

2015-04-24 17:04

Utbildning i jämlik positiv anda stärker och utvecklar!