Öka forskningsanslagen och bota ME/CFS
Kontakta namninsamlingens skapare
Jag vill att min dotter ska få möjlighet att leva, att jobba, att skaffa familj .
Att kunna gå till läkare utan att behöva ha hjälp med att slåss varje gång.
Att få känna sig lite friskare
Jag är 54 år och har M.E. Jag har varit sjukpensionär sedan 2000. Jag kunde inte längre jobba i vår veterinärmottagning och min man och jag var tvungen att sälja den och vart hus. Jag vill så gärna jobba igen, men jag är redan utmattad om jag har duschat. Jag är hela dagen trött och känner mig väldigt sjuk. Men ändå får jag ingen vård. Mitt Liv känns meningslos,
ensam, och är ibland outhärdlig. Det känns hemskt att det finns så lite hjälp för oss M.E patienter. Vi behöver mer människor, som bryr om oss!
Detta är en fysisk komplicerad neurologiskt sjukdom som har funnits med i WHO sedan 1969 under neurologikapitlet G93.3 & måste tas på fullaste allvar!
Flera miljoner människor lider av sjukdomen runt om i världen.
Den liknar MS, Polio, ALS, Cancer & Aids.. ändå läggs mer pengar (forskning) på t ex hur vi kan hjälpa män som tappar håret... - för mig helt obegripligt!
Många ligger i totalt mörker med hörselkåpor och sondmatas.
Många lever som levande döda, minsta lilla ljus eller ljud gör dom sämre, man kan ju undra, hur kan det bli sämre än så här?!
Tröttheten är tre gånger värre än en MS-trötthet och för att inte förglömma ALLA andra symtom, som en influensa som aldrig går över, feber och extrema smärtor i kroppen.
Listan är lång....det är dax att vakna och ta ME/CFS på allvar!!
hjälp oss alla som kämpar 24 tim.med värk och tröthetet.snälla
Jag önskar även att mina medmänniskor som lider av denna fruktansvärda sjukdom skall få ett drägligare liv!
| This discussion has been closed. |