Vi som vill ha Hundrastgård i Skutskär!

Kontakta namninsamlingens skapare

Diskussionsämnet har skapats automatiskt av petition Vi som vill ha Hundrastgård i Skutskär!.


Gäst

#1

2015-01-16 17:51

Klart vi ska hänga med !!
Isabelle
Ansvarig för denna petition

#2

2015-01-16 18:02

#1: -  

 Toppen, det tackar vi för! =)


Gäst

#3

2015-01-17 01:01

Hoppas verkligen det blir en hundrastgård i denna kommun dvs Skutskär & mer papperskorgar att kasta hund;)avfall i som saknas!!

Gäst

#4

2015-01-18 09:43

Låt oss hundägare få en HundLek Gård i Skutskär.
Varför ska det vara så svårt för Älvkarleby Kommun att anordna en Kommunal HundLekgård i Skutskär för oss alla hundägare i Kommunen!
Vi är många hundägare som inte har någon plats att träffas för att släppa lösa våra fyrbenta vänner. En plats för även oss hundägare för socialt umgänge. Det skulle kunna bli en samlingspunkt för alla hundägare i kommunen där man kan utbyta tankar och ideér och erfarenhet och lära känna varandra och lära oss mera om våra hundar samt knyta nya kontakter. Och att våra fyrbenta vänner även får nya vänner-
Man skulle kunna ha lite allmänslydnads träffar, Agility-utställningsträningsträffar och rasinformation för den som är i tankar att köpa en hund. Vi är många hundägare i kommunen som efterlyser en kommunal rastgård. I dom flesta kommuner finns det Hundrastgårdar.
Det finns många områden som kommunen har mark på -som skulle passa; T ex gräsplanen som är bakom Folkets hus- Gräsplanen som är brevid Lilla Vita (Fd Willebrands) Dessa marker sköts redan-så det är ingen merkostnad för kommunen-Det är bara stängsel och en hundlatrin som behövs. .En engångskostnad för kommunen med att sätta upp stängsel och en hundlatrin är det som behövs.Snälla Kommunen nu är det dags att anordna detta för oss alla hundägare i kommunen.

Gäst

#5

2015-01-18 14:48

Nu är det väl hög tid att kommunstyrelsen tillmötesgår alla hundägares sedan länge efterlängtade rastgård. Lyckliga hundar ger gladare hundägare/tacksammare  kommuninnevånare. 


Gäst

#6

2015-01-18 19:30

Denna fråga har varit uppe i kommunfullmäktige redan och röstats ner då kostaderna skulle vara för stora. Det är tyvärr inte så som någon skrev ovan "T ex gräsplanen som är bakom Folkets hus- Gräsplanen som är brevid Lilla Vita (Fd Willebrands) Dessa marker sköts redan-så det är ingen merkostnad för kommunen-Det är bara stängsel och en hundlatrin som behövs. .En engångskostnad för kommunen med att sätta upp stängsel och en hundlatrin är det som behövs."

Det är ingen engångsostnad, som markägare har du ansvar att sköta om marken, den årliga kostnaden för skötsel av en hundrastgård skulle vara över 100'000kr om året (om jag minns siffrorna rätt). 

Mitt tips skulle att de som vill ha en rastgård bildar en förening och arrenderar marken av kommunen i utbyte mot att de sköter skötseln...


Gäst

#7

2015-01-19 09:18

Vid en ny framställan till kommunen tror jag det är klokt att ta med att en Hundrastgård även kan få förbipasserande att stanna. Resande med hund behöver både handla coh äta på resor och finns det då en Hundrastgård att lättillgängligt i närheten av affärer och restauranger så tror jag många resande kan lockas stanna till vilket gynnar kommunen som helhet.


Gäst

#8

2016-08-11 21:24

Min hund behöver springa fritt någonstans inhägnat så hon inte sticker iväg!