Bevara Vadstena Folkhögskolas musiklinje!

Kontakta namninsamlingens skapare

Diskussionsämnet har skapats automatiskt av petition Bevara Vadstena Folkhögskolas musiklinje!.


Gäst

#51 Re: Re: Re:

2015-02-12 10:25

#48: gäst - Re: Re:  

 Hej! Ja, eftersom musiklinjen är skolans mest sökta linje och verkligen sätter skolan på kartan har man ju all anledning att tänka över hur det skulle påverka skolan som stort om den läggs ner. Vi får hoppas på det bästa!


Gäst

#52

2015-02-12 12:50

Musiklinjen på Vadstena Folkhögskola var ovärderlig för mig som ett första steg på vägen till professionell operasångerska. En oerhört kreativ miljö att vistas i som förbereder en på ett fantastiskt sätt för vad som komma skall.
/Julia Sporsén, sopran

Gäst

#53

2015-02-12 13:09

klart musiklinjen ska vara kvar!

Gäst

#54

2015-02-12 16:35

Mycket bra petition!

Gäst

#55

2015-02-12 16:53

Högst angeläget ärende!

Gäst

#56

2015-02-12 16:53

Ur en rent demokratisk synpunkt är det enormt viktigt att kulturella verksamheter inte läggs ner till följd av rena besparingssyften. Samhällelig tillväxt och välfärd förutsätter en god rikedom på kultur liksom ett gemensamt främjande av estetisk verksamhet!

Gäst

#57

2015-02-12 20:07

Jag fick en ovärderlig grund i Vadstena på Musiklinjen. Studierna där lade grund till ett yrkesliv som har tagit mig till orkestrar såsom Göteborgs Symfoniker, Stockholms Filharmoniska Orkester, Uppsala Kammarorkester, och institutioner som Brandon University, Canada; University of Minnesota, Minneapolis; Gustavus Adolphus College Minnesota (Adjunct Professor of Cello) och Punahou School, Honolulu, Hawaii (Director of Academy Orchestras). Tack vare mina pianostudier för Anders Peterson, som jag lärde mig så mycket av, är jag fortfarande idag aktiv som konserterande pianist. Ett nedläggande av Vadstena Folkhögskola skulle vara en enorm förlust kulturellt för regionen och för svensk musikutbildning. Jonas Carlson, Honolulu, USA

Gäst

#58 Re:

2015-02-13 10:59

#57: -  

Hej Jonas!

Tusen tack för ditt inlägg. Det är underbart att höra framgångssagor också från pianister, iom att det mest pratas om sångarna. Jag hoppas att vi kan få stöd av dig i framtiden ifall utslaget inte blir som vi hoppas. Gå gärna med i FB-gruppen "Utan musiklinjen tystnar Vadstena" ifall du inte redan är det. Där håller vi varandra uppdaterade och bollar idéer.

Mvh, Elin.




Betald annonsering

Vi kommer att visa annons för den här namninsamlingen för 3000 människor.

Läs mer...