Vi som blivit drabbade av DogRescue!

Kontakta namninsamlingens skapare

Diskussionsämnet har skapats automatiskt av petition Vi som blivit drabbade av DogRescue!.


Gäst

#1

2014-10-01 07:09

Måste bli ett slut på föreningens sätt att föra in sjuka, förvildade hundar i Sverige. När t.o.m. ett center i Rumänien som verkligen har behov av stöd vägrar ha samarbete med denna förening är det illa. Föreningen uppför sig inte acceptabelt mot medlemmar eller andra intressenter. Detta måste upphöra NU!

Gäst

#2 Re:

2014-10-01 12:11

#1: -  

 tack för din ifo. det var bra och veta detta, visste inte att det var på detta vis

kommer att info. polisen om detta, och Länstyrelsen i Dalarna.

Mvh

Cleo Jacobsson

Dorte Petersen

#3 Re:

2014-10-01 16:33

#1: -  

 hvad fanden i helved bilder i jer ind..sikke en gang pis og pakgarn...hvis i brugte bare en 4 del af den tid i bruger på at hænge seriøse mennekser ud på faktisk at hjælpe dyrene så ville der fanme ske meget..DR hjælper rigtig rigtig mange dyr hvert år og de gør et KÆMPE stykke arbejde..så pak jeres lort sammen og kravl tilbage til den jordhule i kommer fra...får eddermagme kvalme af idioter som jer føøøøøj

Nisse Persson

#4 Re:

2014-10-01 22:58

#1: -  

 Du snackar SKIT!!!

Var är bevisen??

Cleo, lägg ner detta nu annars kommer du ångra dej resten av ditt miserabla liv!

Jag har två hundar från DR och dom är dom lyckligaste hundarna i hela världen.

Hela denna historia är en hämnd för att du, Cleo, är en otacksam, ohörsam och korkad individ.

Så far åt helvete!

Linda

#5 Ämne

2014-10-02 11:31

helt seriöst..hur kan du ens starta en sån här lista..

säkert bara för att blivit nekad eller likmånde.

jag har aldrig varit med om du bättre organisation än dr dom håller mej att få ni älskade hund, dom har alltid varit tillmötesgående och alltid gått att nå om jag behövt ställa en fråga.

dom hjälper hundar i nöd, hundar som skulle varit döda nu om det inte vore för dom.

snälla ta reda på lite fakta innan du yttrar dej...du är patetisk som håller på såhär

 


Gäst

#6

2014-10-02 12:53

Den är vidrig och frånstötande och är en hatkampanj mot en seriös ideell organissation.
Denise

#7

2014-10-02 15:47

Jag och min hund athena har råkat ut för dogrescue.
Jag köpte athena 2012 från ordförande i dogrescue. Sen förra sommaren så skulle hon ha tillbaka athena och sa att jag hade stulit henne från hon och hennes sambo/man? 
Om jag inte återlämna henne inom ett dygn så skulle jag bli polisanmäld för stöld av athena.
Jag och ordförande i DR hade gjort en avbetalningsplan innan allt hände,dock så skicka hon tillbaka dom sista pengarna flera ggr för att hon inte ville ha dom och sa även då att athena var deras fast jag försökte betala de sista av betalningen. Jag och mamma var hos polisen flera gånger för att jag fick hot och sånt av dom.. Men nu är de lugnt peppar peppar och athena har de bra hos mig. 
Men fick dock en anmälan på att jag miss skötte athena i vintras och de kan inte vara någon annan än ordförande i DR som gjort den för en hämnd för att hon inte fick som hon ville med athena så då gjorde hon ett nytt försök för att jag skulle bli av med min ögonsten..

 

Gjorde en lång historia kort, och dom som inte tror på detta är upp till dom som tror att DR är som bra och inte har gjort nått av detta men säger bara en sak det finns massor av bevis.. 

 

det är många som jag har pratat med genom nätet och i tel so m har blivit drabbade av dom så de är inte så jävla konstigt att denna listan kom fram och de är  jag så jävla glad över.

Jag hoppas med hela mitt hjärta att DR går i graven så att de blir nå slut på de hela så inga mer råkar ut för dom för de är nog många nu...

 

En stor guld medalj till dig Cleo som starta denna insamling.


Gäst

#8 Re: Re:

2014-10-02 16:30

#4: Nisse Persson - Re:  

 Om du har hundar från DR, hur har du kunnat missa att Save The Dogs sa upp sitt samarbete med DR med omedelbar verkan? Save The Dogs är en mycket seriös organisation som är i stort behov av donationer och att hundar adopteras. Så varför ville de inte längre samarbeta med DR? Fundera på det en stund du Nisse.


Gäst

#9 Re: Ämne

2014-10-02 16:33

#5: Linda - Ämne 

 Tvärtom så är det människor som adopterat hundar från DR och som fått sjuka hundar. Det här handlar inte om avundsjuka. Grattis att du är nöjd med din adoption, alla är inte lika lyckligt lottade.

så snälla, ta reda på fakta innan du yttrar dig.


Gäst

#10

2014-10-02 17:28

Save the dogs har också råkat ut för skitsnackare som ni ! Så lite roligt ni direkt satsar på de e seriösa då det finns folk som hävdar motsatsen , vilket ja inte tror på , precis som jag inte tror på Er ! Klart det blir fel ibland men herregud har ni ingen koll i hundlivet eller ? Säg den kennel som inte har haft fel, fått icke nöjda personer mm genom åren å då snackar vi några tiotal hundar här pratar vi hundratals ... Eftersom vi är fler som haft positiv erfarenhet av dr än negativ så bevisar det rätt mycket ! Men ni 25 personer kan ju fortsätta lägga ner eran energi på straffa djuren ! Så fortsätter vi 100 tals nöjda personer jobba för hjälpa djuren ! Hälsningar Toffis matte Maria Ståhlberg 


Gäst

#11 hur länge ska detta fortgå?

2014-10-02 17:42

stoppa galenskaperna!!!! dr är oseriösa! låt inte fler människor o hundar lida!!!


Gäst

#12 Re: Re:

2014-10-02 22:57

#4: Nisse Persson - Re:  

 Jag skäms inte för att tala sanningen, jag har bevis på papper och det räcker långt

Nisse Persson

Adoptör av hundar via DogRescue

#13 Re: Re: Ämne

2014-10-03 13:22

#9: - Re: Ämne 

 Fakta vill vi gärna ha från er alla som anklagar DogRescue. INGEN av er har lagt fram fakta. Däremot verkar ni ha heltidarbete som allmänna tyckare i olika delar av landet. Inte trovärdig, så länge ni kastar påståenden utan bevis. 

Octavius

#14 Re: Re: Re:

2014-10-03 13:23

#8: - Re: Re:  

 Tala gärna om för oss som inte vet varför Save The Dogs inte vill samarbeta med DogRescue. Varför ska vi tro på dina ord? Vem är du som vet? Vilka bevis har du för det du säger?

Rumän och DR älskare som ville kolla bådas sidor

#15 Ämne

2014-10-03 16:50

Att ni orkar, jag är glad adoptör av 2 rumäner och har varit helnöjd med Dogrescues handhavande.    Detta är ju patetiskt av den lilla grupp som är missnöjd att tro att ni kan stoppa en förening så länge den inte har gjort lagbrott och vad ni hittills inte har kunnat bevisa att den har gjort. Ni säger er ha fakta, ja fram med den då, jag har tidigare sett vad ni skrivit på er sida då jag var medlem förr eftersom jag ville veta bådas versioner men såg snart vad ni gick för, mycket snack och ingen verkstad. Vad gör ni förutom att snacka skit om DR för att rädda hundar?? Och ni ska kalla er djurälskare. Tillåt mig skratta, värst är ni när ni har era vinglas framför er vid datorn jag vet för ni skulle alltid sitta och skåla och jag har inte gått livets hårda skola så jag behövde inte ta till det för att kunna skriva på sidan.


Gäst

#16 Re:

2014-10-03 20:39

#7: Denise -  

 Tack Denise

det värmer verkligen att höra att det var rätt att starta denna'

sida, jag försöker att hjälpa mig själv och andra som har blivit 

utsatta av dessa hemska människor som bara tänker på sig

själva och inte djuren, tack en än gång

Cleo


Gäst

#17 Re: Re: Re: Re:

2014-10-03 20:42

#14: Octavius - Re: Re: Re:  

 Den som skriver detta vet vad den personen pratar om

men om du vill tro på ljug så varsegod igen stoppar dig

men ge fan i min insammling du har inte här och göra

skaffa dig ett liv vet ja

Cleo


Gäst

#18 Re: Ämne

2014-10-03 20:44

#15: Rumän och DR älskare som ville kolla bådas sidor - Ämne 

 Du är Rumän skriver du kanske du är som lulia???

det är kanske därför du gillar dom

Cleo


Gäst

#19 Re: Re:

2014-10-03 20:47

#3: Dorte Petersen - Re:  

 Dorte pedersen

Tur attjag inte fattar allt du skriver, så du får gå 

för denna gång

C leo


Gäst

#20 Re: Re: Re: Re:

2014-10-03 20:50

#14: Octavius - Re: Re: Re:  

 Octavius som du heter 

väldigt ståtligt namn föresten, är du från Italien eller??

vågar du inte sätta ut ditt riktiga namn så tycker jag 

att du inte ens är värd att diskutera med


Gäst

#21 Re: Re:

2014-10-03 20:58

#2: - Re:  

 

 

 


Gäst

#22

2014-10-03 21:23

Eftersom jag inte är ensam om att kolla upp Cleo och namninsamlingen kontaktade jag rättschefen vid Länsstyrelsen i Dalarna.

Så här svarade hon på frågan om varför Länsstyrelsen i Dalarna är inblandad i denna namninsamling, ring gärna henne:

"Hej!

Länsstyrelsen  Dalarna har inga särskilda synpunkter på föreningen DogRescues  verksamhet. Att föra in hundar till Sverige från andra EU länder är tillåtet förutsatt att djuren är ID märkta, hundpass finns och att vaccinationer och i förekommande fall avmaskning skett.

Det bör dock påpekas att Länsstyrelsen liksom annan smittskyddsexpertis  i olika sammanhang framfört viss oro att den ökade införseln av bland  annat rumänska gathundar kan medföra en risk för att oönskade smittosamma djursjukdomar kan komma  in i landet.

 

Om du har ytterligare frågor får du gärna återkomma till mig.

 

Med vänlig hälsning

Marie Hammerin-Söderström | chef rättsenheten Länsstyrelsen Dalarna 

Telefon direkt: 010-225 04 78| Mobiltelefon: 070-549 48 03 | Telefon växel: 010-225 00 00 | Postadress: 791 84 Falun |

 Webbsida: www.lansstyrelsen.se/dalarna"


Gäst

#23 Re:

2014-10-03 21:30

#7: Denise -  

 Stackars dig. Du gjorde allt rätt förstås???

Denna post har tagits bort av personen som skrev den (Visa detaljer)

2014-10-03 21:33


Octavius

#25 Re: Re: Re: Re: Re:

2014-10-03 21:40

#20: - Re: Re: Re: Re:  

 Och du heter kanske Cleopatra då :-) Jag är inte från Italien men från ett annat land mer öster ut. 


Säg en orsak till att tro på dig. INGEN har visat några bevis på något. Inte du och inte någon annan. Tror du att det går att påstå saker och bli trodd på att man "tycker"???? Att tycka är en sak, att ha en åsikt står alla fritt men att påstå det flera här gör är galet.

Värd att diskutera med.......nej....det har du rätt i, inte med några som inte kan bevisa något och som ägnar sitt liv åt tyckande om andra som de inte känner. Värd att diskutera med....nej det har du rätt i.....inte med någon som saknar förmåga till källkritik och som gärna går på lögner. Så bye bye Cleopatra.