Förbjud fyrverkerier i Sverige!

Varje år i December-Januari så lider massvis med djur runtom i landet på grund av höga smällar och knallar ifrån fyrverkerier och smällare. Det handlar både om djurlivet i skog och natur, likväl som våra husdjur. De lever i skräck och vissa dör till och med av rädsla. Hundar springer ifrån sina hem och blir överkörda pga att dom får panik av de höga ljuden.

Dessutom händer det ofta att man skjuter emot både djur och människor, in i folks balkonger och hus m.m.

Vi tycker inte att man ska ha rätt att förstöra för sin omgivning bara för att vissa tycker det är roligt med smällar och fyrverkerier. Vi vill att det ska förbjudas helt och hållet - vi kan gå med på att det skjuts LJUDLÖSA fyrverkerier som är anordnade tex av kommunen, men INTE av privatpersoner.

Skriv under nu så att våra djur kanske redan nästa år ska slippa lida!

Denna namninsamling kommer att lämnas in till vår regering i höst och förhoppningsvis lyssnar dom på oss.

Tack på förhand och Gott Nytt År!

Jessica Johansson    Kontakta namninsamlingens skapare

Din e-postadress kommer inte att publiceras på vår webbplats. Insamlingens upphovsman kommer dock att se alla upplysningar du lämnar på detta formulär.