Förändra bedömningsprincipen av nationella proven i engelska

Engelsklärare över landet har i många år protesterat mot att bedömningsprinciperna av nationella proven i engelska inte stämmer överens med hur betygsättningsprinciperna fungerar. Genom att dessa principer inte stämmer överens riskerar elever och föräldrar att bli lurade till att tro att eleven kommer få ett högre betyg än vad eleven i praktiken kommer få. I år ska dessutom de nationella proven särskilt beaktas. Betygsinflationen riskerar att öka.

Är du lärare i engelska och tycker detta är fel: skriv under namninsamlingen och glöm inte bekräfta din e-post adress.

Sara Bruun (Engelsklärare på facebook år 6-9)    Kontakta namninsamlingens skapare

Genom att skriva under godkänner jag att Sara Bruun (Engelsklärare på facebook år 6-9) överlämnar min signatur till dem som har makt över frågan.