Föräldrauppropet Alingsås!

Våra barn är inga saker som man kan behandla som man vill.
Våra barn är i skolan för att få kunskap och lära sig saker inte enbart för att fylla klassrummen.
Våra barns pedagoger är viktiga att de orkar är viktigt.
Idag ser skolan i Alingsås kommun bedrövligt ut stora klasser med en stressig miljö, stimmigt, högljut, och en lärare som inte hinner hjälpa de barn med större behov en tung börda för denna läraren.
I allt detta så finns ingen stopp i våra  barns skola Så har man tryckt in så många barn att klassrummet har fyllts upp men räcker det nu när klassrummen är fyllda?  nej då stoppar vi in fler barn klasserna är en ”förvaringsplats” vi som föräldrar ser vi som föräldrar  säger stopp 🛑 ✋ det räcker nu!
Alla neddragningar på personalen och de stora barngrupperna på fritids det är sjukt! våra barn får vara i stora barngrupper på fritis det finns ingen hejd där heller fler och fler blir dom det enda som minskar är personalen, som ska finnas för våra barn som ska se till att våra barn har en trygg vistelse under dagen som ska stoppa kränkningar och mobbning, det är inget konstigt med två pedagoger på 45 barn dessa två ska lösa allt detta.
Vi  är inte blinda vi har sett och nu säger vi nej till detta!

Vi vill inte höra vi måste effektivisera mera i skolan mera neddragningar för personalbemanning kostar ju pengar det går ju inte,
Vi vill höra som föräldrar  vi ska satsa på era barn de är de viktiga för oss vi ska nu gå in med mera pengar i skolan så era barn får mindre klasser så barn med speciella behov får allt stöd och hjäp de behöver så era barns lärare får en bra arbetsmiljö som era barn.
På era barns fritids minskar vi barngrupperna och anställer fler pedagoger era barn är det viktigaste för oss!

Våra barn berättar om Stress och stimmig miljö, pedagoger som gör det dom kan för att hinna med att se alla barn! även de är människor inga robotar våra  barn berättar om dålig miljö i matsalen där man satt kort tid på eleverna i klasserna att få ta av skolmaten och få äta av skolmaten det är en trång matsal miljön kan vara stimmigt.

Vi är en föräldrar  och kommuninvånare som betalar kommunskatt vi är även kommuninvånare som  röstar på val vi  vägrar att vänta till nästa val våra barns situation och pedagogernas måste lösas nu!
Nej till mera besparingar och nedskärningar på våra barn nej till större barnklasser nej till mera effektiviseringar, nej till alla stora grupper på fritids med få pedagoger vi  säger nej till detta som föräldrar!  vi tänker inte vara tysta våra barn  är inga varor de är människor som har rätt till en bra miljö i sin skola som pedagoger som arbetar med våra barn.

vi föräldrar gjör nu våra röster hörda nej till besparingar och nedskärningar på våra barns skola som förskola i

Alingsås kommun.

Christers och Linda Vackenklint    Kontakta namninsamlingens skapare

Genom att underteckna godkänner jag att Christers och Linda Vackenklint lämnar över informationen som jag tillhandahåller i det här formuläret till dem som bestämmer i frågan.