För en förskola/skola fri från mikrovågsstrålning/trådlös teknik!

SKRIV PÅ FÖR VÅRA BARNS HÄLSA!

Europarådet för mänskliga rättigheter sade så här i resolution 1815 redan 2011:

8.3. angående skydd av barn:

8.3.1. Att inom departement och ministerier (som utbildning, miljö och hälsa) utarbeta riktade informationskampanjer till lärare, föräldrar och barn för att göra dem uppmärksamma på de särskilda riskerna med tidig, ogenomtänkt och långvarig användning av mobiltelefoner och andra produkter som avger mikrovågor;

8.3.2. för barn i allmänhet och speciellt i skolor och klassrum, prioritera trådbundna Internetanslutningar, samt att strikt reglera skolbarns användning av mobiltelefoner på skolområdet;

Wifi togs bort i Frankrikes förskolor redan 2015 och i skolan prioriteras kabelbundet. 2018 förbjöds Mobiler i skolan.

Cyperns "Nationella miljö och barnhälsokommite´ informerar allmänheten i flera videos riktade till bla tonåringar och gravida: https://youtu.be/H43IKNjTvRM https://youtu.be/k_HVMnAXnLw

Ryssland: den statliga hälsomyndigheten och en expertgrupp rekommenderar barrn, ungdomar under 18 samt gravida att inte använda Mobiltelefoner!

Tyskland: Strålskyddsmyndigheten rekommenderar att barns mobilanvändning begränsas så mkt som möjligt, regeringen rekommenderar fast uppkoppling prioriteras framför trådlös.

Finland: Strålsäkerhetsmyndigheten rekommenderar att barn bör minimera Mobilanvändningen och i första hand sms:a.

Belgien: Reklam för och försäljning av mobiler till barn under 7 år är förbjuden. Barn bör undvika långa och onödiga Mobilsamtal och hellre sända sms än samtala.

Österrike: Hälsomyndigheten i delstaten Salzburg rekommenderar att trådlösa datanätverk och trådlösa telefoner inte används i förskolor och skolor. Läkarförbundet uppmanar regeringen att agera  för att barn och ungdomar ska begränsa Mobilanvändandet till nödsamtal och att Mobiler riktade till barn under 6 år förbjuds. Wiens läkarförbund rekommenderar att Mobilen används så lite som möjligt, barn under 16 år endast i nödsituationer.

Storbrittanien: Hälsomyndigheten rekommenderar barn att endast använda Mobilen för viktiga och korta samtal.

Europarådet: rekommenderar bl.a i resolution 1815 att medlemslännderna:

-Vidtar alla rimliga åtgärder för att minska exponeringenför elektromagnetiska fält, i synnerhet strålning från Mobiler, Särskilt barn och ungdomars exponering.

-Inte använder trådlösa nätverk/WIFI, samt trådlösa teklefoner DECT i förskola/skola.

-Informerar allmänheten om risker med teknik som ständigt avger pulsad mikrovågsstrålning(exempelvis babyvakter och trådlösa telefoner) och rekommenderar användning av fast telefon.

Europeiska miljöbyrån, EEA:

EU-organet rekommenderar att åtgärder vidtas för att begränsa exponeringen för elektromagnetisk strålning, i synnerhet mobilstrålning och särskilt för barn och ungdomar.

Internationell grupp av 50 vetenskapsmän ICEMS:

-rekommenderar att barns och ungdomars användning av Mobiler och annan trådlös teknik begränsas.

Internationell expertrapport, Bioinitiative 2012:

Barn , gravida är särskilt känsliga för riskerna. Trådlöst internet, trådlösa datorer och surfplattor bör inte användas i skolorna.

LÄS OM FORSKNING HÄR: www.ehtrust.org

www.stralskyddsstiftelsen.se  www.mdsafetech.org

www.bioinitiative.org

www.emfscientist.org

FAKTABLAD om Wifi: https://www.stralskyddsstiftelsen.se/wp-content/uploads/2019/09/2019_09-faktablad_wifi_halsa.pdf

FÖREDRAG: Devra Davis "The truth about Cellphones and radiation" Melbourne university https://youtu.be/BwyDCHf5iCY

Silicon Valley engineer Jeromy Johnsson: https://youtu.be/F0NEaPTu9oI

Devra Davis  "Disconnect the truth about Cellphones and radiation": https://youtu.be/wJd_4dJty_A

"För första gången i historien har vi en situation där de flesta barn och tonåringar hela tiden är exponerade för strålning från Mobiltelefoner. Elektromagnetiska fält påverkar inte bara människor häls i stort, utan också centrala nervsystemet, inklusive beteende och tankeförmåga." - Professor Yuri Grigoriev

Frank Clegg tidigare VD på Microsoft sedan 16 år,  har startat motsvarigheten till Svenska Strålskyddsstiftelsen i Canada!

Facebookgrupp: https://www.facebook.com/groups/303491603920805/?ref=group_header

Fb-sida: https://www.facebook.com/F%C3%B6r%C3%A4ldrar-f%C3%B6r-en-f%C3%B6rskolaskola-fri-fr%C3%A5n-tr%C3%A5dl%C3%B6smikrov%C3%A5gsstr%C3%A5lande-teknik-425384428261774/

VAD GÖR SVERIGE???

HOPPAS DU NU SER SJÄLVKLARHETEN I EN STRÅLNINGSFRI FÖRSKOLA/SKOLA OCH SKRIVER PÅ FÖR VÅRA ÄLSKADE BARN!!!

Mvh Anna engagerad förälder

Anna engagerad förälder    Kontakta namninsamlingens skapare

Genom att skriva under godkänner jag att Anna engagerad förälder överlämnar min signatur till dem som har makt över frågan.