Distanstenta

Hej!

Vi är många som är bekymmrade för kommande tentor. Eftersom vi nu har all undervisning på distans så har vi inte träffat andra studenter på ett tag vilket är jättebra då det kan minska smittspridningen. Trots det har Lärare/ledning på JTH bestämt att vi, en vecka innan jul, ska sitta ca 50st i en sal och skriva tenta. Detta innebär att vi riskerar att bli smittade och ta med det hem till våra familjer på jul. Vi tycker att det är nonchalant att inte ta 8 personers-regeln på allvar trots att den egentligen inte gäller tentor. Det är nonchalant mot oss studenter som riskerar attt bli sjuka och det är nonchalant mot vårdpersonalen som sliter.

Därför vill vi att kommande tentor görs om till distanstentor. Det gjordes förra terminen och det kan göras igen.

Skriv under och var med och påverka för att minska smittspridningen.

Johanna Lindström BB20 JTH    Kontakta namninsamlingens skapare

Genom att skriva under godkänner jag att Johanna Lindström BB20 JTH överlämnar min underskrift till dem som har makt över frågan.