Dela gång/cykelbana för att inkludera en ridstig från gränsen Yxenhult till Eket, Örkelljunga Kommun

inbound4133560709262544316.jpgGång/cykelvägen inkluderar idag inte ridvägar. Vi är flera som vill ha en ändring på detta. Vi vill att kommunen ska bli mer engagerade i frågan. Vi behöver ridvägar som kommunen kan tillhandahålla. En av dessa är gång/cykelbanan som börjar vid kommungränsen i Yxenhult och slutar vid Eket i Örkelljunga kommun. Den gamla tågbanan.

Vägen är olika på sina platser, men det finns gott om plats för både gående, cyklister och ryttare. Visst kan vi alla samsas och dela på en väg gemensamt? Vi behöver så klart visa hänsyn till varandra.

För oss ryttare, så skulle även detta innebära en större säkerhet då vi ofta måste korsa eller rida på trafikerade vägar med hög hastighetsbegränsning innan vi kommer ut till naturen. Banvallen skulle ge oss den tryggheten.

Kommunen är skeptisk till förslaget. De menar att hästar är stora djur och att de kan bli rädda för gående med hund, eller tom cyklar och att någon kan bli skadad om olyckan är framme.

Jag är säker på att om Vellinge kommun kan dela på sin banvall att inkludera gående, cyklister & ryttare och Ängelholms kommun med flera klarar av att hålla en gemenskap för samtliga intressen i kommunen så kan vi även det i Örkelljunga kommun.

Genom att signera ditt namn till denna namnlista så hjälper du oss att skapa en förändring och främjandet av fler ridvägar i kommunen. Ett steg i taget, Här börjar vi.

Obs!

E-postadresser och telefonnummer visas bara för namninsamlingens grundare.

Genom att underteckna godkänner jag att Emelie Brolenius lämnar över informationen som jag tillhandahåller i det här formuläret till dem som bestämmer i frågan.

Script executed with success this is not html: Array ( [type] => 2 [message] => Trying to access array offset on value of type null [file] => /home/petitions/public_html/sign_petition.php [line] => 31 )