CBD UPPROPET SVERIGE

cbd-sverige.jpg

CBD UPPROPET SVERIGE

Just nu pågår ett antal rättsfall i Sverige mellan läkemedelsverket och några av landets CBD tillverkare. Genom och med detta upprop vill vi göra beslutsfattare och allmänheten uppmärksamma om CBD och dess krafter. Just nu hjälper CBD tusentals människor runt om i Sverige och miljontals andra, världen över.

CBD Kan bli förbjudet

Det pågår även ett par rättsfall om CBD överhuvudtaget ska vara lagligt eller inte. Det lutar åt att CBD ska få förbli lagligt men det är nu upp till högsta domstolen att ta upp fallet.

rörinte.pngLäkemedelsverket

Läkemedelsverket vill helt enkelt läkemedelsklassa alla produkter som innehåller CBD vilkett kan göra att CBD inte längre kommer säljas i sin organiska form utan skulle det bli läkemedelsklassat så kommer troligtvis dom stora pharma-bolagen att göra den syntetisk och därmed göra produkten mer oren och även biverkningarna (som idag är obefintliga i sin organiska form) större och farligare.

Gör din röst hörd

Vi på CBD Sverige önskar därför att du delar denna namninsammling och går med i vår facebookgrupp och även delar denna information och videos som publiceras på vår facebook sida "CBD SVERIGE & CBD UPPROPET". Ju fler som skriver under ju mer kan vi påverka besluten som kommer att tas nu under våren 2019.

Det är bråttom

Förvaltningsrätten förväntas komma med beslut nu under våren 2019 mot företagen som läkemedelsverket stämt och försökt att sätta försäljningsförbud mot. Skulle förvaltningsrätten gå på läkemedelsverkets linje så kan alltså CBD helt slutas säljas i Sverige i sin nuvarande form och många människor i vårt lilla land skulle bli lidande.

Berätta din historia

Om du vill göra din röst hörd ännu mer så ber vi dig att skriva ner dina erfarenheter av CBD och varför CBD kanske har hjälpt just dig eller ngn i din närhet.

Tack för din tid.
/CBD SVERIGE

Ylva Svensson - CBD SVERIGE    Kontakta namninsamlingens skapare

Genom att underteckna godkänner jag att Ylva Svensson - CBD SVERIGE lämnar över informationen som jag tillhandahåller i det här formuläret till dem som bestämmer i frågan.

Vi offentliggör inte din e-postadress på nätet.