Bygg Nordmarkens Arena i Årjäng

Vi som är involverade i en förening som är verksam i Årjängs sporthall vet att halltiderna är begränsade och att ett hallschema inte alltid är det lättaste att få ihop. Vår ambition är givetvis att fler barn, ungdomar och vuxna ska få ta del av idrottsglädjen, gemenskapen och såklart chansen att motionera på ett varierat sätt. I dagsläget så finns det två sporthallar där flera olika idrottsföreningar är verksamma.
Om vi föreningar vill expandera vår verksamhet så kommer det bli svårt då endast 2 hallar kan täcka upp en väldigt begränsad tidsram och vårt likt bamses talessätt ”Alla ska få vara med” kanske kan bli svårt att uppfylla i framtiden.
I en allt mer digitaliserad värld så är den fysiska gemenskapen och inte minst det fysiska aktiviteten viktigare än någonsin.
Tänk er ett byggnadskomplex som inhyser simhall, gym, padel, badminton, pingis, fotboll, innebandy, kampsport etc etc. En tillgång till varierad träning, gemenskap, fler kupper och turneringar och inte minst ett blomstrande föreningsliv. En ”Nordmarkens Arena” skulle bli så mycket mer än bara ett byggnadskomplex.

Under parollen "Bygg Nordmarkens Arena i Årjäng" så förespråkar vi bygget av ett sportcenter med möjlighet till flera idrotter och aktivitet där många idrottsföreningar kan gro och sprida gemenskap, hälsa, utveckling och glädje.

Albin Norsell, Mathias Oregran    Kontakta namninsamlingens skapare

Genom att skriva under godkänner jag att Albin Norsell, Mathias Oregran överlämnar min underskrift till dem som har makt över frågan.