Bygg en cykelväg mellan Vattholma och Storvreta

För att få bättre folkhälsa och hållbart resande skulle det behövas en cykelväg mellan Vattholma och Storvreta. Då skulle det vara möjligt för högstadieelever att cykla till skolan under större delen av året, och det är möjligt att tryggt cykla in till Uppsala från Vattholma. Från Storvreta finns ju välfungerande cykelväg, men det är inte trafiksäkert att cykla via Ängeby och trängas med lastbilar på en väg utan vägren.

Om du tror att du och/eller dina barn skulle komma att använda en sådan cykelväg ber jag om din underskrift, så kan vi lämna in till beslutsfattare så att de ser att det finns en efterfrågan som är verklig.

Genom att skriva under godkänner jag att Lisa Skiöld överlämnar min underskrift till dem som har makt över frågan.