Rädda Sofia busstrafik

Buss 2 och 66an går inte längre förbi medborgarplatsen vilket gör det svårare för äldre som bor i området att ta sig till Medborgarplatsen, barn som går i skolan, och alla de som ska ta sig till jobbet på morgonen. Medborgarplatsen är en central kärna för Södermalm där man smidigt genom buss 2 och 66an tidigare kunnat ta sig till mataffärer, apotek, bibliotek, vårdcentral och skola närmaste tunnelbana mm. Men nu har Sofia området på Södermalm ingen buss som går dit längre.

Hela Sofia området är numera utan någon buss i området som går till Medborgarplatsen, södra station och andra centrala delar av södermalm. Hur har SL tänkt? Ska halva Södermalm uteslutas till att ha möjligheten att kunna ta sig till centrala delar av södermalm via buss? Och nu med Corona som pågår vilket försvårar livssituationen ännu mer för alla människor i området, speciellt äldre. Hur ska dem ta sig till apotek och mataffär nu när bussen inte går till Medborgarplatsen.
Ett helt bostadsområde har blivit uteslutna från att kunna ta sig till Medborgarplatsen på ett smidigt vis.
Sofia är ett område fullt av barn, unga, medelålders och gamla. Det handlar om en stor del av södermalm som helt plötsligt begränsas tillgången till buss. Vi är riktigt många som är missnöjda med denna nedskärning.

Buss 66
utgår inte längre från sofia området vilket är ett stort missnöje. Ett helt området har nu uteslutits från att kunna ta sig fram på ett smidigt sätt till centrala delar av södermalm. Detta är en stor besvikelse och det är många som är oerhört upprörda, samt missnöjda med busstrafiksförändringarna!

Samtidigt som Stockholms stad byggs om överallt i syfte att utöka lokaltrafiken så genomförs stora nedskärningar inom kollektivtrafiken. Vi som skattebetalare vill se en positiv utveckling och inte en negativ nedskärning. Jag och många fler har ringt in och klagat hos SL . Dem har antecknat våra synpunkter. Ju fler klagomål desstu större chans finns det att bussturerna ändras tillbaka. Så vi får tillbaka 66an och 2ans gamla bussturer som vi haft i flera år!

Ring gärna in och klaga så att vi förhoppningsvis får tillbaka gamla bussturen.

och skriv gärna under med ert namn! Tack på förhand.

Genom att skriva under godkänner jag att Sasha konar överlämnar min underskrift till dem som har makt över frågan.