Börja samla boplatspoäng från senast 15 års ålder!

Idag får unga ställa sig i bostadskö i Göteborg från 17 års ålder. Men dagens genomsnittliga kötid är mellan 6-9 år beroende på område.  Detta är också bara beräknat på genomsnittet, i värsta fall kan man ränka med upp till 12 år innan man kan få en lägenhet. Detta gör att dagens unga vuxna inte kan flytta hemifrån förens tidigast 23 år och i västa fall inte förens de är 35 år. Vi vill se att unga ska få ställa sig i bostadskö mycket tidigare, helst från 13 års ålder men senast från 15 år!

Genom att underteckna godkänner jag att Robina Antonik lämnar över informationen som jag tillhandahåller i det här formuläret till dem som bestämmer i frågan.

Script executed with success this is not html: Array ( [type] => 2 [message] => Trying to access array offset on value of type null [file] => /home/petitions/public_html/sign_petition.php [line] => 31 )