Bonus för vikarier!

Vi har skapat denna namninsamling för att vi timvikarier som jobbat sen Januari 2020 verkar inte förtjäna bonusen som alla andra med månadslön!

Det är vi vikarier som stått i fronten inför pandemin när ordinarie personal varit sjuk, vabbat och haft semester. Vi har stannat kvar och jobba dubbla pass och stanna kvar och jobba nätter då det har fattas folk. Mycket övertid! Nu anser kommunen att folk med månadslön har mer rätt till bonusen än oss?Vi gör samma jobb oavsett löneavtal. Total kaos och stor besvikelse på jobbet då dom väljer att trampa på oss!

Många känner sig kränkt över detta och detta kan leda till mycket sjukskrivningar då vårat jobb ej ”betyder” lika som månadslön.

Vi hoppas det är fler än oss som håller med om detta oavsett om du är timanställd eller är månadsanställd, så kan man ju även tänka på jämlikheten. Vi har väl kommit längre i samhället än att se skillnad på folk och folk, som sagt vi gör samma jobb.

När ni sedan väljer att skriva under måste ni sen gå in på eran mail för att bekräfta annars blir ditt namn inte med i statistiken eller med på listan.

Timvikarie inom omsorg.    Kontakta namninsamlingens skapare

Genom att skriva under godkänner jag att Timvikarie inom omsorg. överlämnar min underskrift till dem som har makt över frågan.