BojkottaErikHellsborn

Sverigedemokraten Erik Hellsborn som är nämndeman i migrationsdomstolen skrev följande på sin blogg:

"Massakern i Norge må vara det värsta våldsdådet som Skandinavien sett sedan andra världskriget, men det är ingen blixt från klar himmel. Detta är vad mångkulturen gör, den skapar konflikter mellan människor, leder till hat, våld och en allmän brutalisering av samhället"

Uttalandena utreddes och det bestämndes att han var lämplig som nämndeman i migrationsdomstolen...

För mig är det uppenbart att en man med sådana åsikter inte ska sitta i migrationsdomstolen! Skriv under petitionen och bojkotta Erik Hellsborn. Jag kommer sen att skicka petitionen till Margareta Åberg, Jimmie Åkesson och Statsministern i början av September.

Det var inte första gången Erik visade en rasistisk sida, han har bland  tipsat en bok om en nazist som går bärsärk och skjuter ihjäl invandrare, judar och politiker. ”Bra underhållning” kallade Erik  Hellsborn boken och lade upp den som favorit på sin blogg.Boken heter ”Vedergällning” och gavs ut 2003 under pseudonym på numera nedlagda Nordiska förlaget, med kopplingar till vit makt-rörelsen. Det var även via det förlaget som Hellsborn köpte boken.

Viss uppmärksamhet fick Erik Hellsborn även 2010 då hans klädval i kommunfullmäktige fick andra ledamöter att reagera. Han bar då en tröja med texten ” Ge oss Sverige tillbaka” och det ledde till en debatt om klädkod i fullmäktige.

I Facebookgruppen "Sverigedemokraterna i riksdagen - ja tack!" Stod detta:

Erik Hellsborn (28 februari 2010): "Stanna i er öknen med er Allah akbar, och håll er borta från våra städer, för vedervärdig är er tro och brutalt är ert beteende."

Är detta Svenskvänligt eller främlingsfientligt?

Efter det fruktansvärda terrordådet i Oslo, så borde Sverige visa att vi se fördelarna i mångkulturen, så skriv under petitionen mot Erik Hellsborn!

Fyll i formuläret nedan för att skriva under denna petition skapad av Anna G. Namninsamlingens författare kommer se all information du anger i detta formulär.