Bojkotta Neutralitetspolicyn

Hej allihopa!

Startar denna namninsamling för att se hur många är mot neutralitetspolicy som gör det möjligt för arbetsgivare att neka slöjbärande kvinnor en chans till jobb. Om det fanns flera som stödjer oss i detta då det påverkar slöjbärande kvinnor att förlora sina jobb eller ens att kunna få ett jobb.Hoda_Securitas.jpgHoda_Securitas_2.jpghoda_brev.jpghoda_brev_2.jpg

Ännu en gång, likt Aya och SAS fallet, så händer det min vän Hoda Najjar, en av dem mest ambitiösa och viljestarkaste tjejerna jag mött. Det har hänt många som inte kommer till nyheterna men det händer, det är en verklighet här även i Sverige som säger är för mångfald och religionsfrihet, frihet till att leva hur man vill, att man ska kunna integrera sig och vara en del i samhället.

Nu är det så att det som infördes var "neutralitetspolicyn" och jag undrar vad som är så neutralt när det är självklart att dem tar sidan där dem inte accepterar beslöjade? Det är inte att vara neutral, när man väljer att inte acceptera minoriteter i samhället. Bara för det är lag betyder inte att dem upprätthåller rättvisan. Personerna som tror att muslimska kvinnor i sjal är förtryckta är i själva verket dem som förtrycker muslimska kvinnor, genom att beröva dem från sina jobb eller att ens bli accepterade till jobb.

Nu pressar dem med att man måste ta av sig sjalen för att få eller behålla ett jobb!

Folk som inte förstår sig att det är en stor orättvisa och det handlar inte om att "man inte vill integrera sig" det är mer om att dem ska förstå att dem säger emot sig själva och att alla är lika värda till att leva hur vi vill OCH DET SPELAR INGEN ROLL HUR MAN KLÄR SIG! Sjal är något vi har på huvudet inte något som påverkar hjärnan så att vi inte kan arbeta. Våra röster ska bli hörda!

Christina Canut de Bon, Castillo    Kontakta namninsamlingens skapare