Björkåkra camping & bad

Namnisnamling angående Björkåkra camping

Vi vill att kommunen återskapar campingen vid Björkåkra.

Vi vill med namnisamlingen följande:

Lekparken återställs och byggs ut.

En dusch på plats.

Bättre omklädningsrum.

En livboj.

Lekställning & gungor.

Nya toaletter.

Belysning.

Grillplats

Möjlighet till försäljning från lokala aktörer.

Vi vill att kommunen bygger en uppvärmd utomhus pool istället för lägga pengarna på åtgärda sandbotten i höst.

Motivering är att barnen  och medborgarna vill kunna ha social aktiv friditd och samvaro  vilket främjer barnens hälsa och välbefinnande samt tillgodose den ökade turismen i samband med Smålandsoperan kommande årkommande år, vilket skapar möjligjheter att främja det lokala näringslivet.

Ett förslag är att öka Uppjobbas verksamhet med att skapa en trivsam infrastruktur i kommunen, men framförallt vid campingen  ex med blomsterarrangemang och hålla den i ordning.

Detta enligt kommunallagen och medborgarnas allmänna intresse: Medborgarna vill kommunen åtgärdar detta utifrån sin skyldighet i likställighetsprincipen eftersom övriga kommunala orter har en fungerande badplats.  Förslaget hänvisar vi till kommunallagen kap 2 §1 om folkets allmänna intresse. ”Kommunen ska ägna sig åt sådant som ligger i kollektivt intresse och detta intresse ska anknytas till de egna medlemmarna” Alternativet till pool enligt kan uppnås genom kommunallagen kap 2 §8Kommunen kan tillskjuta medel till befintligt privatägd badhusverksamhet, utan krav på motprestation för att kunna tillgodose folkets allmänna intresse (KL kap 2 §1).

Innovation Småland tilsammans med folket, för folket.

Innovation Småland, för att folket gills.    Kontakta namninsamlingens skapare