birgerjarlsgrillen

Bevara Birger Jarlsgrillen/Thaiwokstugan

Sedan 1930-talet har boende och arbetande runt Jarlaplan fått hungern stillad hos Birger Jarlsgrillen eller Thaiwokstugan som den nu heter. Nu har Stockholms kommun beslutat sig för att inte förnya deras kontrakt vilket betyder att om inget görs kommer de vara tvingade att stänga. Detta kan vi självklart inte acceptera! Därför har vi startat denna namninsamling för att visa vårt stöd!

Efter samtal med kommunen så verkar det inte finnas någon direkt anledning att inte förnya kontraktetDet är alltså ingen specifik händelse eller några andra planer som föranligger beslutet.

Inte heller de nuvarande ägarna som ägt och drivit grillen som ett familjeföretag sedan början av 80-talet har fått någon information om varför beslutet fattats. Det är en mycket hårt arbetande familj som blivit helt förkrossade av det oväntade beskedet!

Så hjälp oss att stå upp för vår och framtida generationers möjlighet att äta mat hos grillen på Birger jarlsgatan!

HJÄLP OSS RÄDDA ETT LANDMÄRKE!!