Betygssystemet måste ändras. Bort med betyget F

Skolan idag är inte som förr, barnen mår dåligt, föräldrar och barn känner sig misslyckade. Betygssystemet i Sverige är katastrof. Betyget F gör så att barnen tappar lusten för att ens gå i skolan vilket leder till att våra barn mår dåligt och i vissa fall leder till andra hemska resultat. Betyget F i nionde klass innebär att eleven ej är godkänd och inte heller kommer in på gymnasiet. Vi måste gå ihop, ingen vill ha det så här. Skolan ska vara rolig att gå till men har blivit ett stort problem och samhällsproblem för våra barn. Jag vill skydda barnen och våran framtid. Barnen/eleverna ska inte behöva känna att de inte duger av samhället redan i 10 års ålder. De barn som är "duktiga" känner press. De elever som har det jobbigare i skolan känner press. Hjälp våra barn och skriv under. Skolan måste ses över och det är NU!

Genom att underteckna godkänner jag att Malin lämnar över informationen som jag tillhandahåller i det här formuläret till dem som bestämmer i frågan.