Behåll lundavägens busshållplatser 137

Vi är två tjejer som är besvikna och oroade över hur man kan ta bort flera busshållplatser och göra det svårare för ungdomar att ta sig till skolan. Fler kommer välja att åka bil istellet då det kan ta upp till 20-30 minuter för vissa att ta sig till närmaste 137 busshållplats. Politikerna har gett förslaget om att vi kan ta 132 till Bjärred centrum för att sen byta buss... hur tänker ni att dom som bor vid flädie skola ska ta sig till någon av dessa bussar?

varför ändra på bussen när det har funkat så bra hela tiden? Ingen i gammla Bjärred kommer vinna på att bussen är 3 minuter snabbare när det tar 20-30 minuter till busshållplatsen.

// Amanda och Hanna

Genom att skriva under godkänner jag att Amanda Ljung överlämnar min underskrift till dem som har makt över frågan.