Barn blir placerad på skola långt ifrån hemmet!

Lewis har mot sin och våran vilja blivit placerad på en skola långt ifrån hemmet. Hans storebror går på Lunnaskolan som ligger på gångavstånd från hemmet. Hans kompisar på förskolan hamnar även dom på Lunnaskolan.  Lunnaskolan var vårat första val och Landvetterskolan andra val, men vi fick inget av dom. Lewis lillasyster Fiona kommer börja förskola nära hemmet. Jag som är mamma till Lewis är mycket själv med alla tre barn då barnens pappa är turnerande musiker. I höst är han borta flera veckor i sträck och jag ska då ensam rodda tre småbarn. Lewis mår mycket psykiskt dåligt över detta beslut och har gråtit sig till sömns(vi försöker självklart peppa honom och talar om för honom att vi ska lösa detta). Han har aldrig varit i närheten av den skolan han hamnat på och har inga han känner där. Ur miljösynpunkt är det även helt sjukt att vi ska behöva åka flera kilometer extra per dag. personen på kommunen som beslutat säger att de tar ingen hänsyn till Lewis mående och hänvisar till lagen om närhetsprincipen. De tar absolut ingen hänsyn till syskonförtur. Lewis känner en väldig trygghet till Lunnaskolan där han har sin bror och han är alltid med på hämtningar och lämningar och har börjar känna lärare och fritidspersonal.

Snälla skriv på med namn för att hjälpa Lewis att få vara tillsammans med sin storebror och sina härliga kompisar!

Genom att underteckna godkänner jag att Julia Kronkvist lämnar över informationen som jag tillhandahåller i det här formuläret till dem som bestämmer i frågan.

Vi offentliggör inte din e-postadress på nätet.